فاقترب منها رعد و طبع قبله بجانب شفايفها: بحبك
و الله عاااااال ي استاااااااذ ررررررررعد
قالتها حسنيه عمة رعد و خالة حبيبة بعد أن دلفت إلى المطبخ و تفاجأت ب رعد و هو يقترب من حبيبةفصدم كل من رعد و حبيبة و لكن رعد تمالك نفسه و تحدث إليها ببرود بينما حبيبة تخبأت في احضانه خجلا مما حدث "جت تكحلها عمتها😂"
فقال إليها رعد و هو ينظر إلى حسنيه ببرود: نعم ي عمتي محتاجه حاجه؟
هو اي يالي محتاجه حاجه يولد اخوي "قالتها حسنيه بعصبيه و هو تنظر إلى حبيبة بحده"
ثم أكملت: هو احنا مش مانعين أن الرجاااله تدخل اهنه ولا اييييه ، الحج عبدالعزيز ابوي لو عرف إلى حصل ده هتبقى مشكله واااعره جويف نظر رعد إلى التي تقف في احضانه بخوف و نظر إلى عمته و قال باستهجان: و أي إلى حصل ي عمتي؟
ف نظرت إليه حسنيه بعصبيه لبروده هذا: انت عتستعبط ي رعد ولا اييه؟ انا عارفه انك م عتدخلش اهنه من غير سبب اكيد مرتك هي الي قالتلك طبعا م اهي امريكانيه لاز٠٠٠
عمتيييييي "قالها رعد بعصبيه و هو يخرج حبيبه من احضانه و يجعلها تقف خلف ظهره و وقف هو مقابل حسنيه"
ثم اقترب رعد من عمته و وقف أمامه و حاول التحكم في أعصابه و قال في هدوء حاد: عمتي إلى بتتكلمي عنها دي تبقي مراتي و انا مش هسمح لأي حد انه يقول اي كلمه عنها و الي يهين مراتي كأنه أهاااني و انا مس هسمح أن ده يحصل انا رعد القنااااوي "و ركز رعد في حديثه على آخر كلمتين قالهم"
ارتعدت حسنيه و لكنها أظهرت القوه و قالت له: بتزعق لعمتك عشان مراتك ي ولدي؟ طب و لما اقول لجدك دلوقتي اني دخلت المطبخ لقيتك واقف مع مراتك و انتو عاملين أكده
فنظر إليها رعد في استهجان و قال في سخريه: اديكي قولتيها بنفسك اهو مراتك يعني محدش يقدر يعمل حاجه ده حتى جدي لو سألني هقوله كنت داخل اشرب و اظن جدي ميقدرش يزعل عشان كده ولا انتي اي رأيك؟
اغتاظت حسنيه من كلام رعد و من دفاعه عن حبيبة أمامها ف قالت في غيظ واضح: انت بتعلي صوتك عليا ي رعد؟ أنت مكنتش أكده ، اكيد مراتك هي الي٠٠
قاطعها رعد بصوته الحاد و هو يقول بصرامه واضحه: و ل آخر مره بقولها انا مش هسمح لاي حد مين ما كان انه يهين مرااااتي ، مااااشي ي عمتي؟؟
ثم أخذ حبيبه من يدها و صعد بها للي الأعلى عن طريق سلم داخليوقفت حسنيه تنظر إلى فراغهم في حقد و غيظ دفين: بتزعقلي ي رعد عشان بنت نواره دي ماااااااااااشي ، الحسااااب هيجمع قريب اووووي
______________________________
لسه بدري! انا تعبت و عايزه استريح "قالتها سيلا و هي و هي تفرد يدها بتعب و تنطر إلى الجالس بجانبها في السياره يقود في صمت و برود و لم يرد عليها"
أنت تقرأ
عشق اولاد القناوي
Romanceاولاد أكبر عائله ف الصعيد ، طباعهم مختلفه و لكن يتفقون في شئ و هو العشق ٠