37 | let him go

176 39 18
                                    


CHAPTER THIRTY SEVEN :
let him go

- - -

"Apa kau orang buat kat sini ?" soal Lee Yeon dengan pandangan redup setia diberikan kepada 4 orang lelaki yang berada di dalam bilik sakitnya.

Lelaki lelaki sialan yang baru datang untuk melawatinya sedangkan langsung tidak mengambil kisah tentang keadaannya di hari pertama dia dilaporkan ditahan di dalam hospital. Gelaran keluarga yang diberi hanya sekadar lakonan.

Harabeoji yang satu satunya individu sedang berlabuh punggung di atas kerusi di hadapan katil Lee Yeon tersenyum kecil. Memberikan pandangan lembut dan suci seorang lelaki tua yang mampu dia berikan.

Sesiapa yang melihat pun tidak akan mengesyaki bahawa dia merupakan pencipta keluarga mafia.

"Macam mana keadaan kau ? Dah boleh membunuh semula ?" tidak berkias , harabeoji terus menyatakan soalan yang ingin ditanya.

Memang tujuan utama dia datang ke hospital untuk menemui cucu perempuannya hanya untuk memastikan kemampuan dan kebolehannya pada ketika iti. Barangkali misi membunuh yang diberikan kepada gadis itu lebih penting daripada kesihatannya.

Lee Yeon merenung kosong wajah lelaki tua di hadapannya. Tidak langsung ingin membuka mulut untuk memberikan sebarang jawapan. Memandangkan dia juga sudah dapat agak tujuan utama empat lelaki tak guna tiba tiba sahaja datang melawatinya.

"Yeon-ah..." panggil Tuan Lee tegas membuatkan gadis berambut merah jambu itu pantas menoleh wajahnya , memandang ke arah lelaki yang menggelar dirinya sebagai 'appa'.

Tuan Lee melepaskan keluhan berat buat seketika seraya menundukkan wajah. "...jawab bila harabeoji tanya soalan."

Lee Yeon hanya mendiamkan diri.

Mereka bertiga , yang pernah dianggapnya sebagai satu keluarga sempurna semuanya berpihak kepada lelaki tua jahat itu. Mereka semua sudah pun tenggelam dalam kemewahan hidup yang ditawarkan lelaki itu kepada mereka.

Sudah pasti... tiada satu cara untuk Lee Yeon membantah dan cuba memberontak.

Lee Yeon melepaskan keluhan perlahan seraya meraup rambut hadapannya ke belakang kasar tanda menyampah. "Doktor cakap aku tak boleh buat aktiviti yang lasak buat sementara , jadi aku mungkin tak dapat membunuh buat seketika."

Setiap kali gadis itu menyebut perkataan 'bunuh' di kala itu lah dia tersentak. Tersentak dengan hakikat teman lelakinya sudah mengetahui identiti sebenarnya. Identiti yang selama ini dia berusaha keras untuk menyembunyikannya.

"Hmm... mungkin aku patut beri kau cuti buat seketika sampai kau pulih. Tapi aku mahu kau kembali dua kali ganda dari yang dulu." ujar lelaki tua itu sinis.

Lee Yeon hanya memandang kosong ke arah lelaki itu. Sedikitpun tidak mahu mengukirkan senyuman kepada lelaki jahanam yang ura ura ingin menyelamatkannya yang berakhir dengan menjahanamkan hidupnya.

Perlahan harabeoji bangkit berdiri. Senyuman penuh keatukan diberi. "Semoga cepat pulih." walaupun ayat yang dituturkan lelaki tua itu kedengaran manis , namun Lee Yeon tahu lelaki itu cuba memprovok dirinya.

Kedua belah tangannya yang setia diletakkan di atas peha mula digenggam , marah dan geram.

Sebaik sahaja harabeoji berkata begitu , dia mula melangkah keluar diikuti mereka yang lain mengikuti dari belakang tak ubah seperti anjing peliharaan yang setia.

 𝑪𝒓𝒂𝒛𝒚 𝑶𝒗𝒆𝒓 𝒀𝒐𝒖 . • jungkookWhere stories live. Discover now