39 | phone call

202 38 13
                                    


CHAPTER THIRTY NINE :
phone call

- - -

Y E O N

"Kau yakin kau nak discharge harini ?" suara garau menegur aku dari belakang membuatkan aku yang sedang memasukkan barang ke dalam beg terhenti.

Perlahan aku pusingkan wajah ke tepi , memandang ke arah Taehyung yang masih memberikan pandangan yang sama kepada aku. Pandangan kosong. Dengan posisi berpeluk tubuhnya lalu menyandarkan tubuhnya ke dinding lagi.

Aku hanya menggulingkan mata ke atas tanda menyanpah. "Ni dah kali kesepuluh kau tanya aku benda yang sama , Taehyung."

Dia masih dengan pandangan tegangnya. "Kau tu tak okay lagi. Apahal tetiba nak discharge ?"

"Kau pun satu , memang suka ke tengok aku terkurung bosan sorang sorang dekat sini ha ??"

Taehyung melepaskan keluhan berat. "Tapi Yeon , kau-"

"Takde takde , aku tak nak dengar." sengaja aku menekup kedua belah telinga dengan tangan.

Buat buat macam aku tak dengar satu hapak apa yang dia cakap. Malas lah bila Taehyung dah tukar mood jadi mak tiri ni. Semua benda dia nak bebel. Ergh.

Taehyung mengeluh seraya meramas rambutnya perlahan. Fedup dengan kerenah aku yang sentiasa degil dan tak mahu mendengar apa yang dia cakap , mungkin ?

Beg yang sudah selesai aku masukkan barang barang aku di bilik ni , aku tarik perlahan. Jangan tanya kenapa aku bawak luggage sedangkan duduk sini tak sampai seminggu lagi.

Berterima kasih kepada Jungkook , semua keperluan aku ada je dekat hospital ni.

Langkah aku terhenti. Di kala itu aku teringatkan apa yang terjadi di antara aku dan Jungkook malam semalam. Peristiwa yang aku sungguh tak sangkakan , akhirnya berlaku.

Persoalannya... yang masih tak terjawab sejak semalam.

Sama ada Jeon Jungkook masih sayangkan aku dan cintakan aku seadanya walaupun sudah tahu identiti aku yang sebenar. Walaupun aku tahu , kemungkinan dia akan rasa begitu sangat sedikit , tapi aku tetap berharap sebaliknya.

Aku tetap berharap akan ada seorang insan yang akan mencintai raksasa hodoh seperti aku.

Beg roda yang aku bawa diberikan kepada Taehyung. Memandangkan dia mengada nak jemput aku discharge so dia kena lah angkatkan barang aku , ngeh padan muka.

"Jom ?" Taehyung menjungkitkan kedua belah keningnya , teruja memandang aku.

Aku hanya membalas dengan senyuman nipis. Lagipun sekarang aku penat. Aku tak tahu apa yang aku buat , tapi badan aku rasa lemah. Dan sekarang , walaupun aku tengah berdiri , aku tetap rasa mengantuk.

Aku dan Taehyung akhirnya masuk dalam kereta. Memandangkan Taehyung boleh pandu kereta , jadi dia akan bawa aku pulang ke rumah aku semula. Agak berguna jugak Taehyung ni sebenarnya.

Tapi kalau ikutkan , aku boleh je suruh pembantu rumah aku jemput aku pulang , tapi dah Taehyung ada. Jadi aku kena lah gunakan dia sebaiknya.

"Yeon-ah."

Aku tersedar dari lamunan. Pantas aku memusingkan wajah ke tepi bagi memandang Taehyung. Mata aku membulat tatkala menyedari wajah Taehyung begitu dekat dengan wajah aku pada ketika itu.

"Kau berangan apa ha ?" dia tersenyum petak.

Terkebil kebil aku memandang dia. Dengan wajah kami yang sedekat ini , aku memang dah boleh berhenti bernafas dah kalau dia attack aku macam ni tiba tiba.

 𝑪𝒓𝒂𝒛𝒚 𝑶𝒗𝒆𝒓 𝒀𝒐𝒖 . • jungkookWhere stories live. Discover now