1. BÖLÜM GAZAP

5.2K 216 288
                                    

O kadar sevdiğim ve içtenlikle sohbet edip tanıdığım okurlarım var ki... Bu bölümü kime ithaf etsem diğerinin küçükte olsa kırılacağını düşündüğüm için... " Onlar kendini biliyor ! " deyip vazgeçiyorum. Bu bölüm size gelsin...

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM...

KUTAY YÜZBAŞI'dan...

Gözlem için yattığım yer ne kadar soğuk olsa da; yaya olarak, hiç istirahat etmeden gelinen intikalden sonra kırağı düşmüş toprağın Burç Halifa'deki suit oda'dan farkı yoktu.

Pompalanan kan bacaklarımı ısıtsada ne el, ne de ayak parmaklarıma faydası olduğu söylenemezdi. Birde yetmiyormuş gibi on metre solumdaki gölün soğuğu sanki bana ayrı bir garezi varmış gibi bütün hışmı ile kar maskeli yüzümü tırmalıyordu.

Ama bu manzara !

Kendi topraklarımda 'Filistin'de böyle bir manzara var. ' deseler güler geçerdim. Neyleyim İsveç vadilerini, neyleyim Norveç yaylalarını.

Henüz 27 yaşında Dünya Özel Kuvvetler keskin nişancı yarışmalarında ilk dörde girmiştim ama hissedilmeyen parmakla risksiz atış yapmak yaradılışıma tersti. İlk dört derken diğer birinci, ikinci, üçüncü'de Türktü. Evet bizzat aynı uçakla uçtuğum arkadaşlarımdı.

Riskli atış mı ? Bugün mü ?

Hayır bugün olmaz ! Gazap Binbaşı ile aynı görevdeyken olmaz.

Bulunduğumuz yer oldukça sık ve alabildiğine uzun çam ağaçları ile kaplı bir yerdi. Çam ağacının bulunmadığı tek boşluk üzeri yer yer ince buzlarla kaplı ve dolunayın bütün haşmetini yüzüme yansıtan o göldü. Topraktan gölün üzerinde süzülüp yıllara yüz tutmuş tahtadan bir iskele ve o iskelenin önüne uzandığı oldukça geniş, tek katlı, camından dışarı löküs ışığının süzüldüğü ahşap bir ev.

Görev: Mossad tarafından kaçırılıp günlerce işkence gören savcıyı kurtarmak.

32 yaşında bir yüzbaşıyım. Sayısız rehine kurtarma operasyonlarına katıldım ama bu benim için başlı başına mükemmel ve gurur verici bir görevdi.

Evet !

Bir ay önce Filistin için özenle kurulan bir Tim'in arasına girmek benim için gurur verici bir tecrübeydi.

En önemlisi ise O'nun !

Suriye, Filistin, Irak, Musul, Kerkük, Yemen de yaptığı suikastlere ve hiç bir tanesi bile başarısızlıkla sonuçlanmayan operasyonlara imza atmış; İsmi Ortadoğu'da bütün askeri ve idari birimler tarafından GAZAP diye anılan o Binbaşı'nın komutasında çalışmaktı.

Benimle aynı yaşta; 32 yaşında olmasına rağmen üstüste aldığı terfiler bir rütbe daha yerleştirmişti geniş omuzlarına. Bir aydır tanıdığım, gözlemlediğim Binbaşı'da farklı birşeyleri, ' Bu askerse biz neyiz ? ' dedirtecek yetenekleri vardı.

BİNBAŞI TİBET ALTAY !

Tek görevim o sızarken onu dışardan korumaktı. Tek bir küçük hatam kemikleri sızlatan bu soğukta o'nun hışmına uğramama sebep olabilirdi. En kötüsü bu görevde sadece iki kişiydik ve beni o'nun elinden alacak kimse yoktu.

Evin etrafındaki nöbet görevini beş tane Mossad ajanı üstlenmişti. Üzerlerindeki krem renginde taktik pantalonlar, siyah kalın mont ve siyah hucum yeleği özenle teçhizatlanmış özel askerler olduğunu gözteriyor, ellerindeki israil özel kuvvetleri'nin kullandığı israil yapımı yeni Arad ismindeki silahları sıradan bir asker olmadıklarına inandırıyordu.

KOD 571Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin