sklenka vína

467 20 6
                                    

Další den už Kate vstávala plná energie a odhodlání. V noci měla dlouhý a kvalitní spánek, který už dlouho potřebovala.
Začala budit svého stále spícího přítele, protože musela vyrazit za chvíli do práce. Šeptala mu do ucha, že už je další den, a že by měl vstávat, ale Brad se ani nehnul.

Když se jí konečně podařilo Brada vzbudit, začala se urychleně upravovat.

„Musíš jít do práce už dneska?“ zeptal se unavený Brad a z postele, na které už seděl, se díval na Kate, která si myslela, že dneska přijde do práce pozdě.

„Musím, a ty už začni něco dělat, jinak to fakt do té práce nestihnu,“ řekla už mírně naštvaná Kate a pobíhala různě po bytě. Brad pomalu vstal z postele a začal se ještě pomaleji oblékat.

„Včera večer se stalo něco zvláštního,“ chtěla se Kate svěřit Bradovi s její příhodou s talířem. Všechno Bradovi řekla a ten se ji snažil samozřejmě uklidnit, že to nic nebylo a nebo že byla jen moc unavená, a tak Kate Brada zavedla ke koši, aby mu ukázala střepy od onoho talíře. Hrabala se v koši a Brad se na ni nechápavě díval. Nemohla ty střepy najít. Vyndala všechny odpadky z koše, ale střepy ze včerejška prostě nikde. Nedokázala si to rozumně vysvětlit, a tak jen seděla na zemi vedle odpadků a snažila se pochopit, co se právě stalo.

„Byla jsi moc unavená,“ řekl Brad a chytl ji za rameno, „možná se ti to jen zdálo.“

„Nezdálo se mi to,“ řekla tiše a dívala se před sebe pořád nechápající, kam se ty střepy poděly. Byla si totiž na sto procent jistá, že se to včera stalo.

___

Kate konečně přestala myslet na to, co se stalo včera večer nebo dneska ráno, když zahlédla z okna auta svou oblíbenou kavárnu, kde už za pár minut stála a s úsměvem roznášela kávu.

„Dobrý den, co si dáte?“ zeptala se zákazníků, kteří právě přišli do kavárny, s obrovským úsměvem, jelikož už se nemohla dočkat, až tohle bude říkat ve své vlastní kavárně.

___

Po práci Kate musela rychle do obchodu, jelikož jí úplně vypadlo z hlavy, že má dneska její kamarádka Melissa narozeniny a ona pro ni nemá žádný dárek, protože poslední dny řešila jen stěhování a nový začátek jejího života.

Vydala se tak hned do obchodu, když v tom jí přišla zpráva na mobil. Byl to Brooklyn - jeden z jejích dlouholetých kamarádů. Brooklyn jen Kate oznámil, že ji dnes v pět vyzvedne, jelikož to Brad nestihne, a tak se uvidí až na oslavě, která se konala u Megan - jejich černovlasé kamarádky.
Kate s tím souhlasila a uvědomila si, že musí opravdu zrychlit, jelikož pro ni měl Brook přijet už za hodinu a ona nebyla ani zdaleka připravená.

Kate věděla, že Melissa miluje sladkosti, a tak se rozhodla, že jí koupí plný koš sladkostí, které má Melissa nejradši. Mohla vymyslet něco lepšího, ale neměla na to bohužel čas a tohle se zdálo v té chvíli jako nejjednodušší a nejlepší řešení.

Z obchodu se snažila co nejrychleji dostat domů, aby se sebou stihla udělat aspoň něco málo. Když vešla do bytu, vzpomněla si na to, co se stalo ráno, ale hned se to snažila vypustit z hlavy, jelikož potřebovala řešit svůj vzhled, který zrovna nevypadal na nějakou oslavu.
Brook pro ni měl přijet za dvacet minut, takže se šla jen v rychlosti vysprchovat a umýt si hlavu.

___

Hodiny ukazovaly, že by pro ni měl Brook přijet za dvě minuty, ale Kate věděla, že Brook chodí vždycky pozdě, takže si spokojeně už připravená oddechla a sedla do křesla. Byla na sebe pyšná, že to všechno stihla, i když měla pořád mokré vlasy, ale to jí zrovna netrápilo.

Když jí Brook napsal, že tam bude za deset minut, rozhodla se, že se napije vína, jelikož byla už celkem unavená, a tak nechtěla jít na oslavu bez nálady. Když už si nalévala alkohol zbarvený do červena, najednou sklenička praskla a víno se rozlilo na zem. Kate odstoupila od střepů, aby se nezranila a její srdce začalo bít o něco rychleji než normálně. Vůbec nechápala, jak se to mohlo stát. Neměla přece takovou sílu, aby praskla skleničku jednou rukou a navíc se o to ani nesnažila. Po pár minutách, co se na to jen dívala, vzala do ruky mobil a vyfotila si to, aby měla důkaz. Začala se cítit v bytě nepříjemně, a tak si rychle vzala všechny potřebné věci a vyšla ven, kde čekala na ulici na Brooklyna. Snažila se přijít na to, co se děje. Začala si myslet, že má v bytě nějakou nadpřirozenou bytost, i když si to nechtěla připustit. Kate si nikdy nebyla jistá tím, jestli něco takového existuje nebo ne, ale to, co se jí teď stalo, si neuměla jinak vysvětlit. Nechtěla tomu uvěřit, a tak se stále snažila přesvědčovat, že to má určitě jiné vysvětlení, i když nevěděla jaké.

Trochu se jí ulevilo, když viděla Brooklynovo auto, jak zastavuje přímo před ní. Kate rychle nastoupila a sedla si na místo spolujezdce.

„Co je?“ zeptal se Brook, když viděl, jak je Kate bledá a vyděšená.

„Myslím, že v mém bytě něco je,“ řekla narovinu Kate a pořád myslela na tu skleničku, která se jí z ničeho nic rozpadla v ruce.

„Jako nějaká krysa?“ zeptal se nechápavě Brook a rozjel se směrem k Megan.

„Ne,“ řekla Kate a podívala se na něj s nadějí, že jí bude věřit, „m-myslím, že v mém bytě je nějaká nadpřirozená bytost.“

V tom se začal Brooklyn smát a Kate si povzdechla. Jak si mohla myslet, že zrovna Brook jí uvěří. Kate už o tom celou cestu nemluvila, jelikož věděla, že to nemá cenu, ale za to Brook si z ní dělal srandu a užíval si to. Hold její kamarádi nevěřili na nadpřirozeno.

Když dorazili na oslavu, která byla celá v barvách růžové a bílé, a Kate předala na rychlo sháněný dárek oslavenkyni, které bylo dnes 21, šla za svým přítelem, který si zrovna povídal se svým kamarádem Dustynem.

„Můžeš na chvilku?“ oslovila ho Kate a usmála se na Dustyna, se kterým se hned na to pozdravili. Potřebovala svému příteli říct, co se opět stalo, jelikož z toho neměla dobrý pocit.

„Tak co se děje?“ zeptal se Brad, když šli dál od ostatních a Kate si začala mnout prsty, jelikož nechtěla, aby si myslel, že je blázen.

„Když jsem si chtěla nalít víno, praskla mi sklenička v ruce,“ řekla hned Kate a dívala se Bradovi přímo do očí, aby viděla, jak bude reagovat. Ten to nepochopil, a tak mu Kate ukázala fotku a dodala, že to neudělala ona.

„Kate,“ oslovil ji a chytl ji za ruku, „nic jako duchové neexistuje.“

„Ale tohle se nedá jinak vysvětlit,“ stála si za svým Kate a Brad se lehce zasmál. Dal jí pusu do vlasů a dokola jí opakoval, aby se nebála. Kate to ale vůbec neuklidnilo. Spíše naopak. Začínala být zoufalá z toho, že jí nikdo nevěří.

V průběhu večera se Kate snažila přesvědčit Brada, aby u ní i dnes přespal, ale ten nemohl, jelikož měl brzo ráno nějaké zařizování a Kate bydlela docela daleko od něj. Zkusila přesvědčit i své kamarády, ale nikdo z nich neměl v plánu opustit tenhle dům, když se mohlo slavit až do rána. To si však Kate nemohla dovolit, protože musela ráno vstávat do práce, a tak se po nějaké době vydala se strachem taxíkem domů.

To, co se jí v tu noc přihodilo, si bude pamatovat do konce svého života.

___

Tak je tu další část. Doufám, že se vám líbila a zítra vyjde hned další, takže zase zítra. Ahoj😄🖤

x moon x

Alexander Kde žijí příběhy. Začni objevovat