16. Sestry Blackovy

464 29 4
                                    

„Jsem rád, že jsi nakonec zůstala," vyjádří Regulus potichu své pocity, aby je slyšela pouze Lucy sedící těsně vedle něj v jednom z temně zelených křesel ve společenském salonku v prvním patře. Společně s nimi jsou v salonku i Regulusovi rodiče a také jeho teta se strýcem. Přítomny jsou i dvě z Regulusových sestřenic a manžel starší z nich.

„Já taky," zašeptá Lucy a rozhlédne se po místnosti. Po její levici sedí Narcissa Blacková. Nejmladší z Regulusových sestřenic. Blonďaté vlasy stočené do loken čarodějce volně spadají na ramena. Lucy si dívku matně pamatuje, setkaly se v Bradavicích. Když Lucy nastoupila do prvního ročníku, Narcissa akorát navštěvovala ten poslední.

Druhou ze sester Blackových, která sedí po levici své sestry, Lucy nikdy dříve nepotkala. Bellatrix Blacková, teď již Lestrangeová, je vzhledově úplným opakem své mladší sestry. Zatímco Narcissa vypadá na první pohled jako nevinný andílek, při pohledu na její nejstarší sestru každý hned pozná, že s touto mladou ženou není radno si zahrávat. Kudrnaté hnědé vlasy, ostré rysy, přísný výraz.

S černovlasým Rodolfusem Lestrangem, manželem Bellatrix, se Lucy taktéž ještě nesetkala. Byl sice mladší než jeho žena, ale ne mladší než Narcissa. Na pohled nevypadal moc přívětivěji, než jeho manželka. Také v Lucy budil dojem, že není radno si s ním zahrávat.

Oproti tomu Cygnus a Druella Blackovi, rodiče obou mladých žen, na Lucy působili velmi přívětivě. Mnohem přívětivěji než Regulusova matka Walburga, která s Lucy doposud promluvila je pár slov, když je Orion představoval. Lucy měla pocit, že se Regulusově matce moc nezamlouvá.

„Myslím, že Regulus s Lucy by si s námi mohli také jednu skleničku dát, Kráturo," rozhodne pán domu.

„Jistě, pane. Krátura rozumí." Domácí skřítek se hluboce pokloní a vzápětí s hlasitým prásknutím zmizí. O chvilku později se opět objeví, tentokrát se stříbrným podnosem plným sklenic naplněných šampaňským. Každý z přítomných si vezme jednu. Poté Orion Black povstane a pronese vánoční přípitek.

Lucy šampaňské ještě nikdy nepila. Musí uznat, že to není úplně špatné, ale její šálek kávy to asi nebude. Možná za to můžou ty bublinky.

****

Odpoledne se nakonec přehoupne ve večer a Lucy po lahodné večeři, kterou jim Krátura připravil odchází do svého pokoje ve druhém patře. Ve chvíli, kdy vezme za kliku, zaslechne na schodech další kroky. Černovláska přejde k zábradlí a zahledí se dolů. Po schodech stoupá Regulus. Lucy počká, než chlapec vystoupá až na odpočívadlo, kde stojí i ona. Chce mu alespoň popřát dobrou noc. Než to ale stačí udělat, vezme ji chlapec za ruku a začne dívku lehce tahat směrem do schodů.

Lucy se zasměje. „Co to děláš?"

„Pojď, mám pro tebe překvapení."

Dívka pozvedne obočí, ale nijak neprotestuje a následuje chlapce. Nakonec vystoupají po schodech až do jeho pokoje. Regulus za nimi zavře a pokyne dívce k posteli. Lucy k ní přejde a posadí se, chlapec dívku o několik vteřin později napodobí.

„Tak kde máš to překvapení?" zeptá se Lucy s úsměvem a rozhlíží se po pokoji, jako by čekala, že někde najde obrovskou mašli, nebo ceduli s nápisem PŘEKVAPENÍ. Nikde ale nic nevidí.

„Počkej, nebuď tak zbrklá, nejdřív si hezky udělej pohodlí," napomene Regulus dívku. Poté popoleze na posteli až k jejímu čelu, opře se o něj zády a natáhne si nohy. Následně poklepe na místo vedle sebe. Lucy chlapce napodobí, akorát s tím rozdílem, že nejprve vezme z chlapcovy postele jeden z polštářů a podloží si s ním záda, když se opírá o čelo postele.

„Splněno," pronese Lucy a vítězoslavně se na Reguluse usměje. „Co bude s tím překvapením?"

Chlapec jen se smíchem zavrtí hlavou. Potom sáhne vedle postele a vytáhne na světlo dvě sklenice, obě podá Lucy a sám znovu sáhne vedle postele, tentokrát vytáhne lahev. Než se Lucy stačí zeptat, co v lahvi je, odpoví jí chlapec sám.

„Skřítčí víno. Požádal jsem Kráturu, aby mi ho sem donesl z našich zásob. Bude ti chutnat."

Regulus otevře láhev a do obou sklenic nalije až téměř po okraj krvavě rudou tekutinu. Otevřenou lahev odloží na noční stolek. Poté si od Lucy převezme svou sklenici.

„Ochutnej."

Dívka zvedne sklenici ke rtům a lehce se napije. Regulus měl pravdu. Opravdu jí to chutná.

„Mnohem lepší než to šampaňské," usměje se Lucy na chlapce a znovu se napije.

„Myslel jsem si to," pronese Regulus taktéž s úsměvem na rtech. Poté se napije i on. Na chvíli se mezi dvojicí rozhostí ticho. Každý z nich si vychutnává svou sklenici vína.

„Proč dnes nepřijela Andromeda?" zeptá se Lucy najednou. Chlapec pozdvihne obočí. Jak se o ní dívka dozvěděla?

„Včera večer jsem se s tvým otcem dívala na rodokmen vaší rodiny," vysvětlí dívka Regulusovi, když si všimne jeho tázavého pohledu. „Pokud se nemýlím, Andromeda je prostřední dcerou Cygnuse a Druelly."

Regulus si dá s odpovědí načas a nejprve se ještě trochu napije skřítčího vína. „Andromeda si vzala šmejda," řekne nakonec a pokrčí rameny.

„Takže proto ji někdo vypálil z rodokmenu?"

Regulus přikývne a znovu se napije. Lucy si před svou další otázkou také svlaží hrdlo kouskem vína.

„A co Cedrella? Viděla jsem, že si vzala nějakého Weasleyho, to je přece čistokrevná rodina, ne?"

Chlapec opět přikývne. „To sice ano, ale na matčin vkus se až příliš bratříčkují s mudly a další takovou verbeží."

„Takže ty lidi vypaluje z rodokmenu tvoje matka?"

„Už to tak bude," přitaká Regulus. Potom si trochu poposedne, aby zpod sebe mohl vytáhnout polštář, na kterém doposud seděl a kterým si následně podloží záda, stejně jako Lucy hned na začátku.

„A tvůj bratr? Toho Walburga vypálila, protože utekl?"

Regulus po dívce střelí očima a jeho tváří přeběhne stín, podobně jako včera jeho otci. Nakonec se jeho tvář ale znovu rozjasní. „Myslím, že to byla poslední kapka."

Dívka přikývne. Regulus do sebe kopne zbytek vína a sáhne po lahvi, aby si mohl dolít. Lucy také dopije a nechá si od chlapce znovu nalít. Po vypití první sklenice cítí černovláska příjemné teplo. Regulus je na tom zřejmě stejně, protože si hned po nalití vína vyhrne rukávy košile až k loktům. Dívce se tak naskytne pohled na chlapcovo Znamení zla. Když jsou s Lucy sami, nemá mladý Zmijozel potřebu své levé předloktí skrývat.

Zmijozelská srdce /HP ff/Kde žijí příběhy. Začni objevovat