Lucy se rozhodne během několika vteřin. Musí Severusovi pomoct. Ať už se mezi nimi stalo cokoli, pořád jsou jedna rodina.
„Koukám, že děláte čest své koleji," pronese Lucy sarkasticky a vystoupí zpoza rohu. Okamžitě se k ní stočí pohledy všech tří přítomných chlapců. „Dva na jednoho, to je od vás opravdu statečné." Dívka udělá pár kroků směrem k chlapcům, poté se zastaví a sevře v prstech svou hůlku.
„Ztrať se, Snapeová, tohle není tvoje věc," přikáže dívce James Potter. Lucy se uchechtne.
„To se pleteš, Pottere. Chystáte se zase v přesile šikanovat mého bratra. Věř tomu, nebo ne, ale je to moje věc."
„Nepleť se do toho, Lucy, tihle dva ti nestojí za další průšvih." Tentokrát dívčinu pomoc odmítá sám Severus Snape, kterému se zatím nepodařilo vyškrábat zpět na nohy, jako by ho vůbec nechtěly poslouchat. Lucy se na svého bratra dlouze zadívá. Nejspíš mu nohy začarovali nějakým zaklínadlem, ale nevypadá to, že by byl nějak zraněný.
„Jo, Snapeová," přitaká třetí z chlapců. „Poslechni svého bratříčka a dej si odchod." Sirius Black zatočí svou hůlkou mezi prsty.
„Dejte mu pokoj a zrušte to kouzlo!" přikáže nebelvírským chlapcům Lucy.
James Potter se uchechtne. „Nebo co? Uřkneš nás? To bych teda rád viděl."
„Možná uvidíš, pokud okamžitě nezbavíte Severuse toho kouzla."
Tentokrát se nezasměje pouze James, ale i Sirius. Lucy naštvaně zkrabatí čelo. Severus dál bojuje se zaklínadlem, které zasáhlo jeho nohy.
„Hele, Snapeová. Vypadni odsud. Dřív, než se ti něco stane. Mýmu bratříčkovi by pak bylo asi smutno. A Srabusovi určitě taky." Sirius Black se k dívce otočí zády a zaměří pozornost zpět na Severuse.
„Zrušte to kouzlo!" přikáže Lucy znovu. Zároveň s tím namíří svou hůlkou na Jamese Pottera. „Hned!"
„Siriusi podívej," zasměje se černovlasý Nebelvír. „Ona nás chce asi opravdu uřknout."
„Kašli na ně, Lucy. Nestojí ti za to."
„Vážně bys měla Srabuse poslechnout, Lucindo." Sirius Black se otočí čelem zpět k dívce. Sjede ji hodnotícím pohledem. „Vrať se radši na večírek, ať nemá Regulus starost."
„Nejsem Lucinda," procedí Lucy skrz zaťaté zuby a pevněji sevře hůlku. Potom se zadívá na Sveruse, kterému se pořád nedaří zvrátit kletbu, kterou na něj dva z Pobertů uvalili. „Naposledy vám říkám, ať zrušíte to kouzlo. Pak už vás fakt prokleju."
Oba Nebelvíři se opět rozchechtají. V tu chvíli už Lucy ztratí trpělivost.
„Zruš to kouzlo, Pottere, nebo se vrátím zpátky na večírek a řeknu šmejdce Evansový, co jste-"
Dívka nedostane šanci větu dokončit. James Potter na ni ve vteřině namíří hůlku a vyšle kletbu. Lucy nestihne zareagovat včas, kouzlo projde slabým štítem, který se pokusí vyčarovat, a zasáhne ji. Dívčiny nohy se rozklepou, hned vzápětí se Lucy skácí k zemi, nohy má jako z tvarohu.
Dívka ale neztrácí čas a ze země vyšle na Pottera bolákovou kletbu. James Potter se se zaúpěním sesune k zemi. Hůlka mu vypadne z ruky.
„Jamesi!" vykřikne Sirius Black a vrhne se ke svému nejlepšímu příteli ve snaze mu nějakým způsobem pomoct. James Potter leží na zemi a drží se za obličej, kde mu začínají rašit velké červené boláky.
Lucy se pokusí postavit na nohy, ale marně. Nedokáže je vůbec ovládat.
„Co se tu u Merlinových vousů děje?"
****
„Takže mi chcete tvrdit, že jste se bránila tím, že jste na pana Pottera vyslala bolákovou kletbu?"
„Ano, paní profesorko," přitaká Lucy a zvedne k zástupkyni ředitele zrak. „Napadli nás, tak jsem se bránila."
„Bránila jste se útočnou kletbou?" zeptá se s náznakem nedůvěry v hlase Minerva McGonagallová, opře si lokty o desku ředitelova psacího stolu a spojí si prsty obou rukou.
Lucy, sedící na polstrované židli naproti profesorce přeměňování, přikývne a na malou chvilku sklopí zrak k zemi. Když to McGonagallová takhle řekla, zní to, jako by snad na chlapce zaútočila ona. Ale oni přece nejdříve zaútočili na Severuse a pak na ni. Dívka opět zvedne zrak k profesorce, neudělala nic špatného, nemá se proč cítit špatně a sklápět zrak k zemi.
„Slečno Snapeová, to je již podruhé, co jste tuto kletbu použila na nějakého studenta během několika týdnů. Uvědomujete si, v jakém jste průšvihu?"
„Ale tentokrát jsem se opravdu jen bránila," snaží se Lucy obhájit. „Napadli nás jako první! Už jsem vám to přece říkala. A profesor Křiklan také viděl, že nás napadli, můžete se ho zeptat."
Minerva McGonagallová si povzdychne a rozhlédne se po ředitelně. Nakonec stočí pohled zpět ke zmijozelské dívce.
„Profesor Křiklan sice viděl i vás a vašeho bratra zasažené kletbou, ale neviděl, kdo souboj začal. Tudíž nám nezbývá nic jiného než potrestat všechny viníky."
Lucy naštvaně zatne zuby, ale udrží se, aby ředitelce nebelvírské koleje něco naštvaně neodsekla. Nepotřebuje další průšvih.
„S ostatními to vyřeší ředitelé jejich kolejí, s vámi by to správně měl řešit pan ředitel, ten-"
„Proč to se mnou nemůže také řešit profesor Křiklan?" skočí Lucy zástupkyni ředitele do řeči.
Profesorka McGonagallová nejprve neodpoví, pouze si změří dívku přísným pohledem.
Lucy pochopí. „Pardon," omluví se.
„Ve vašem případě se jedná již o druhý takový prohřešek během několika týdnů. Školní trest, zákaz týkající se minulého výletu do Prasinek a ztráta bodů vaší koleje na vás zřejmě nezapůsobily, jak správně měly. Proto by měl váš prohřešek tentokrát řešit pak ředitel. Ten ale není přítomen, proto budu prozatím jako jeho zástupkyně nucena napsat dopis vašim rodičům a strhnout Zmijozelu 50 bodů."
„50?" zděsí se Lucy. Nemůže přece svou kolej připravit o tolik bodů.
„Ano, slečno Snapeová, 50. O případném dalším postihu rozhodně pan ředitel, až se vrátí. Můžete jít."
Lucy se zvedne ze židle a bez jediného pohledu na zástupkyni ředitele opustí ředitelnu. Naštvaně seběhne kamenné schodiště hlídané chrličem, který jí uskočí z cesty. Poté se vydá hradem do zmijozelské společenské místnosti. 50 stržených bodů a dopis jejím rodičům? Neví, co z toho je horší. Nechápe, proč byla potrestaná, když jenom bránila svoji rodinu.
„Co se stalo?" zeptá se Regulus, když si dívka naštvaně sedne vedle něj na pohovku u krbu. „Zmizela jsi z toho večírku. Ani jsi mi neřekla, kam jdeš."
Lucy se zadívá do plamenů v krbu. Přemýšlí, čím má začít. Tím, že připravila Zmijozel o 50 bodů? Nebo snad tím, že bude McGonagallová psát jejím rodičům? Nebo tím, že zasáhla Jamese Pottera bolákovou kletbou? Dívka přestane zírat do plamenů a podívá se na svého přítele, který na ni vyčkávavě hledí. Začne od chvíle, kdy se na večírku rozdělili.
ČTEŠ
Zmijozelská srdce /HP ff/
FanfictionMyslíte, že existuje nějaký racionální důvod, proč Severus Snape nenáviděl Remuse Lupina, ačkoli ho tento Nebelvír nikdy osobně nešikanoval? A co třeba důvod, proč Regulus Black, zprvu hrdý Smrtijed, nakonec zradil tolik obdivovaného Pána zla? Co k...