Lucy se zhluboka nadechne a projde přepážkou mezi nástupišti 9 a 10 na londýnském nádraží King's Cross. O okamžik později se dívka vynoří na nástupišti 9 a 3/4, kde již čeká nablýskaný Bradavický expres, aby odvezl studenty Čar a kouzel v Bradavicích z vánočních prázdnin zpět do školy. Černovlásku na nádraží King's Cross doprovodila její matka Eileen, přepážkou už ale s dívkou neprošla, spěchala za svým mužem do nemocnice. Lucy se za ním včera také byla podívat. Cestou z nemocnice Svatého Munga se potom s matkou zastavily na Příčné ulici a zašly ke Gringottovým, aby si dívka doplnila do svého váčku nějaký ten galeon ze skrovných zásob, které v jejich trezoru byly. Pravděpodobně by sem nešly, kdyby Lucy nepotřebovala nějaké peníze na kurz přemisťování, který je měl čekat následující pololetí.
Mladá Zmijozelka se rozhlédne po nástupišti. Spatří Reguluse, který se o něčem dohaduje se svým starším bratrem. Lucy popadne oběma rukama vozík se svým kufrem a chce se za chlapcem vydat, v tu chvíli si ale všimne i svého prolhaného bratra, který si právě razí cestu davem přímo k ní. Když už je řeč o prolhanosti, tak už má teď Lucy jistotu v tom, po kom to Severus má. Jejich matka je totiž prolhaná úplně stejně.
Včera večer, když se vrátily z nemocnice a když si Lucy připravila poslední věci do školy, sešla za matkou do obýváku a sdělila jí, co jí řekl otec. Jak naznačil, že vlastně není jeho dcera. Eileen se nejprve trochu zarazila a poté slova svého muže popřela. Byla u toho ale velmi nervózní. Lucy měla podezření, že matka lže a Tobias jí předtím říkal pravdu. To se jí i potvrdilo, když navrhla své matce, že by si klidně mohli nechat Tobiasovo otcovství potvrdit u Svatého Munga, kde podobné testy určitě prováděli. V tu chvíli se Eileen na svou dceru velmi rozhněvala a s křikem ji vyprovodila do jejího pokoje. Poté už měla Lucy jasno. Eileen by nereagovala takhle prudce, kdyby jí říkala pravdu. Což znamená, že Tobias Snape zřejmě opravdu není jejím otcem.
Lucy zapřemýšlí, jestli má na Severuse počkat, ale nakonec se rozhodne jít za Regulusem. Musí mu říct, co se o prázdninách stalo ve Tkalcovské ulici. Slíbila mu sice, že pokud se něco stane, napíše dopis, ale nechtělo se jí něco takového posílat po sově. Jestli jí Severus něco chce, může jí to říct i potom. Momentálně dívka nechce slyšet další jeho lži.
Než černovláska dorazí až ke svému příteli, Sirius Black se někam vytratí. Nejspíš za svým nejlepším kamarádem Jamesem Potterem a zbytkem jejich party. Ovšem za předpokladu, že není Potter někde s Evansovou.
„Ahoj."
„Ahoj," opětuje chlapec dívčin pozdrav a přitáhne si Lucy do objetí.
„Jdeme si najít kupé?" zeptá se černovláska. Potřebuje Regulusovi říct o incidentu s Tobiasem dříve, než se k nim připojí Carrowovi. Což podle dívčiných předpokladů nebude dlouho trvat. Je to jen otázka času.
Najít prázdné kupé netrvá dvojici příliš dlouho. Většina studentů ještě do vlaku nenastoupila, takže je tu prázdných kupé více než dost. Lucy s Regulusem si do jednoho z nich zalezou a chlapec vytáhne oba kufry do přihrádek nad sedadly. Tentokrát už se mu rukávy nevyhrnou a neodhalí část Znamení zla jako při cestě do Bradavic na začátku školního roku.
Lucy vykoukne do uličky. Když se ujistí, že v blízkosti jejich kupé nikdo není, zaleze zpět dovnitř a zavře za sebou dveře.
„Musím ti něco říct," začne černovláska. Posadí se naproti chlapci, který si opět zabral místo u okna, a začne mu vyprávět, co se stalo v den jejího příjezdu do Tkalcovské ulice. Jak byl otec naštvaný, že strávila část Vánoc u Blackových. Jak odešel do hospody. Jak se poté vrátil a šel k ní do pokoje. Jak na ni křičel, že dělá jejich rodině ostudu. I to, jak na ni vztáhl ruku a ona ho poté zasáhla nějakým zvláštním druhem magie, i když nechtěla. Neopomenula ani to, jak se u nich doma objevili zaměstnanci z oddělení nepatřičného užívání kouzel.
Když dívka skončí své vyprávění, zůstane Regulus hodnou chvíli s kamenným výrazem v obličeji jen zírat z okna. Jen Merlin ví, co se mu zrovna honí hlavou. Nakonec odvrátí zrak od nástupiště dosud zaplněného studenty a jejich rodiči a upře svůj zrak na svou společnici. „Proč jsi mi to nenapsala?"
Lucy pokrčí rameny. „Původně jsem chtěla, ale pak se mi to nechtělo psát. Říkala jsem si, že osobně to bude lepší." Regulus krátce přikývne. Chvíli mlčí, poté najednou prudce udeří do sedadla vedle sebe.
„Ten špinavej šmejd!" vykřikne naštvaným hlasem. Lucy se poplašeně ohlédne ke dveřím kupé. Snad je nikdo neslyšel. Natáhne se pro chlapcovu ruku a sevře ji ve svých dlaních ve snaze mladého Zmijozela uklidnit. Regulus stále přerývavě dýchá, ale další naštvaný výlev na Tobiasovu adresu si již odpustí. Ví, jak je pro Lucy důležité, aby o jejím otci nikdo nevěděl.
Regulus se zcela uklidní v pravou chvíli, do kupé totiž rovna vejdou sourozenci Carrowovi. Lucy rozpačitě pustí Regulusovu ruku a opře se zády o své sedadlo. Alecta se posadí vedle ní, Amycus vedle Reguluse. Vlak se konečně rozjede.
Předchozí poněkud napjatá atmosféra vymizí ve chvíli, kdy Alecta rozpoutá rozhovor o Vánocích. Lucy se svého vyprávění schválně vynechá Tobiase, ale o čase stráveném u Blackových poví dvojčatům téměř vše. Vynechá akorát tu noc, kdy se s Regulusem opili.
Během Amycusova vyprávění se otevřou dveře kupé a dovnitř nahlédne Severus. Chce mluvit s Lucy. Dívka nejprve zaváhá, ale nakonec se rozhodne, že si se svým bratrem promluví. Dvojčata s Regulusem na chvíli odejdou z kupé a nechají sourozence o samotě.
„Psala mi matka. Prý jsi měla nějaký incident s otcem," začne Severus. Lucy zvedne obočí, ale jinak nezareaguje. Čeká, až bude chlapec pokračovat sám. Ten ale mlčí.
„Nic mi k tomu neřekneš?" zeptá se nakonec starší z obou sourozenců. Lucy si povzdechne vypoví svému bratrovi vše, co dnes už jednou vyprávěla Regulusovi. Severus obdržené informace chvíli zpracovává, čehož dívka využije.
„Severusi, opravdu bys mi řekl, kdyby ses k němu přidal?"
Severus na kratičkou chviličku zaváhá, ale hned vzápětí přikývne. Dívce jeho zaváhání neujde. Nevěří mu. Regulus se přece o Vánoce prořekl. Prozradil ji, že Severus je tak jedním ze Smrtijedů.
„Opravdu? Tak mi to dokaž!"
Chlapec se nervózně uchechtne. „Jak ti to mám asi dokázat?"
„Vyhrň si rukávy," pronese dívka svůj požadavek. Její bratr, jako by tušil, co přijde, je ale v tu chvíli už na nohou a otevírá dveře od kupé. Najednou má hrozně naspěch.
„Uvidíme se ve škole," rozloučí se se svou sestrou a zmizí v uličce. Dívce to stačí. Teď už si je tím, že má Severus Znamení zla, opravdu jistá, i když ho neviděla. Stačilo, jak rychle Severus najednou zmizel.
Zbytek cesty do Bradavic už proběhne v klidu. Po báječné hostině se Lucy s Alectou odeberou na kolej. Jdou přímo do své ložnice. Dolores tu ještě není. Alecta na dívce pozná, že se něco stalo.
„Děje se něco, Lucy?"
Lucy se krátce zamyslí, zda má své kamarádce říct pravdu, ale nakonec to neudělá. Alecta je sice dobrá kamarádka, ale o Tobiasovi vědět nemusí.
„Ne, vůbec nic."
ČTEŠ
Zmijozelská srdce /HP ff/
FanfictionMyslíte, že existuje nějaký racionální důvod, proč Severus Snape nenáviděl Remuse Lupina, ačkoli ho tento Nebelvír nikdy osobně nešikanoval? A co třeba důvod, proč Regulus Black, zprvu hrdý Smrtijed, nakonec zradil tolik obdivovaného Pána zla? Co k...