„Takže sis ho fakt vzala na sebe?" zeptá se Alecta Carrowová své kamarádky, když se podle domluvy setkají ve Vstupní síni.
Lucy Snapeová, oblečená v jenom z Regulusových zelených famfrpálových dresů, pokrčí rameny. „Když už mi ho Regulus dal."
Alecta se ušklíbne. „Vy dva jste fakt sladký."
„Hej!" ohradí se Lucy a přátelsky do své kamarádky strčí.
„Už mlčím," pronese Alecta s úšklebkem a zvedne ruce v omluvném gestu. „Ale jestli doteď někdo nevěděl o tom, že spolu ty a Regulus chodíte, tak teď už to vědět určitě bude."
Lucy se zarazí a zamyšleně se zadívá na zelený hábit, který má na sobě. Poté zvedne zrak k Alectě. „Je to blbý?"
„Ne," ujistí dívku Alecta. „A pojď už!"
Obě dívky vyjdou na školní pozemky a přidají se ke studentům mířícím na famfrpálové hřiště, kde se bude konat poslední famfrpálový zápas tohoto školního roku. V něm proti sobě nastoupí Zmijozel s Havraspárem. Pokud hadí kolej v dnešním zápase zvítězí, získá zároveň, po několika letech, i famfrpálový pohár. Pokud by ale zvítězil Havraspár, skončí Zmijozel na druhém místě, hned za Nebelvírem. I když teoreticky by mohl Zmijozel i tak vyhrát, to by ale museli zmijozelští střelci nastřílet alespoň 120 bodů. A při této sestavě týmu o tom Lucy dost pochybuje.
„Kdy vlastně budete dělat ty závěrečné zkoušky z přemisťování?" zeptá se Lucy své kamarádky, když si sedají na svá oblíbená místa na samém vrcholu zmijozelské tribuny.
„Za čtrnáct dní. Bude to v Prasinkách. Ale docela se toho bojím," přizná Alecta.
„Proč?" nechápe černovláska. „Vždyť ty jsi žádný problém na hodinách neměla, ne?"
Alecta zavrtí hlavou. „Ne, neměla."
„Tak vidíš. Co má říkat třeba takový Cresswell?"
Alecta vyprskne smíchy. Lucy se k ní přidá. Oběma dívkám se totiž vybaví ta samá scéna z jejich lekcí přemisťování, kdy se Dirk Cresswell konečně přemístil do své obruče. Na tom samozřejmě nic směšného není, přemístit se do připravené obruče bylo úkolem všech studentů šestého ročníku, kteří si kurz zaplatili. Dirkovi se to poprvé povedlo až na předposlední lekci. S hlubokým soustředěním se otočil na místě a o zlomek vteřiny později se s hlasitým prásknutím objevil v jemu přidělené obruči, avšak ne úplně kompletní. Na místě, odkud se přemisťoval totiž zůstaly jeho kalhoty, takže se celé Velké síni naskytl pohled na chlapcovy spodky. Mladý Mrzimor v tu chvíli zrudl tak, že by se barvou svého obličeje mohl srovnávat s nablýskanou červenou lokomotivou bradavického expresu.
Lucy se první přemístění do obruče podařilo hned na druhé lekci. To je poměrně dobrý výsledek. Regulus byl ale lepší. Ten se totiž do své obruče přemístil již během první lekce. K dokonalosti mu chyběla akorát jedna tkanička, která zůstala na místě, odkud se přemisťoval. Což sice není žádná velká ztráta, u zkoušky by mu to ale neprošlo.
„Ty budeš skládat zkoušky někdy v létě?"
„Jo," přikývne Lucy. „Mluvila jsem o tom s Křížkem. Zkoušky prý budou na konci července a na konci srpna, takže půjdu na tu dřívější."
„A musíš na Ministerstvo?"
Lucy opět přikývne.
„Kdo musí na Ministerstvo?" ozve se vedle dívek chlapecký hlas. Obě čarodějky se tím směrem otočí. Do poslední řady zmijozeslké tribuny právě vystoupal Evan Rosier.
„Kde máš Wilkese?" zeptá se Alecta místo odpovědi na chlapcovu otázku.
Evan pokrčí rameny. „Co já vím? Tak co jste řešily?"
Alecta jen zavrtí hlavou. „Ty seš fakt horší než ženská, Rosiere."
„Proč?" zeptá se nechápavě mladý čaroděj, ale dopovědi se mu již nedostane, protože na hřiště akorát vlétnou oba famfrpálové týmy.
Poté, co komentátor představí členy obou zúčastněných družstev, přijde na hřiště jako obvykle madame Hoochová a zahajovacím hvizdem odstartuje dnešní klání. Přítomní studenti okamžitě začnou fandit svým favoritům. Oproti minulým zápasům se neudála žádná změna – zmijozelští fandí své koleji a všichni ostatní jejich soupeřům.
***
„Stejně by mě zajímalo, kdo a jak to sem dostal!" křikne Lucy lehce podnapilým hlasem, aby překřičela nadšený hlahol panující ve zmijozelské společenské místnosti a její přátelé ji slyšeli, a zamyšleně se zadívá na svou sklenici se skřítčím vínem.
„T-to máš fuk," škytne Alecta a dopije svou sklenici s vínem. Prázdnou sklenici poté podá Regulusovi, který dívce dolije.
„Chceš taky?" zeptá se Regulus Lucy. Ta ale zavrtí hlavou.
„Ani ne, ještě mám." A hlavně nechce dopadnout jako minule, když do sebe na Grimmauldově náměstí nalila tolik vína, že jí bylo špatně celý další den.
„Stejně je to super, získat po tolika letech famfrpálový pohár!" přihrne se k nim Amycus s dvěma panáky zlatavě hnědé tekutiny v ruce. Ani nepoměr v počtu fanoušků zmijozelský famfrpálový tým dnes nerozhodil a po necelé hodině se jim podařilo nad Havraspárem zvítězit 190:30. S náskokem 80 bodů tak Zmijozel po několika letech konečně znovu získal famfrpálový pohár.
Amycus sebou plácne na pohovku vedle Reguluse a podá mu jednoho ze dvou nalitých panáků. Následně pro nese přípitek. „Tak na novýho zmijozelskýho chytače, kterýho jsme potřebovali už roky!" Kopne do sebe panáka ohnivé whiskey. Regulus ho napodobí. Alecta s Lucy pozvednou své sklenice s vínem a také si na Reguluse připijí. Amycus hned vzápětí někde sežene celou lahev ohnivé whisky a nalije sobě a Regulusovi dalšího panáka. Alecta si také nechá dolít další sklenici vína, Lucy ale ne. Opravdu nechce dopadnout jako posledně, kdy se s Regulusem opili.
Zábava ve zmijozelské společenské místnosti s postupujícími hodinami rozhodně neumírá, ba právě naopak. Vypadá to, že čím více se blíží půlnoc, tím bouřlivější nálada na koleji panuje. Možná je to nadšením z vyhraného zápasu a získaného poháru, možná v tom má prsty i alkohol, který tento večer opravdu teče proudem.
Lucy už je sice mírně podnapilá, ale i tak si všimne Severuse, který se chvílí před půlnocí ze společenské místnosti nenápadně vypaří. Dívka neví, kam její bratr jde. Docela ji to zajímá. Pokud se plíží pryč takto nenápadně, určitě to nebude jen tak. Na jednu stranu by Lucy ráda věděla, co má její bratr za lubem, na druhou stranu už je ale po večerce. A pokud by dívku načapal Filch, bude mít obrovský malér – obzvlášť kdyby školník zjistil, že pila. Mohla by tím dostat do maléru celou kolej. Pokud si ale bude dávat pozor, tak se přece nemá čeho bát, ne?
Pozn. Dirka Cresswella určitě znáte (z filmu i z knihy) - v Relikviích smrti cestoval ve skupině společně s Deanem Thomasem, Griphookem, Gornukem a Tedem Tonksem. Ve filmu jste ho mohli vidět na Ministerstvu kouzel, kde ho lapkové v čele s Prašivcem vláčeli přes Atrium. Zmiňoval ho i Artur Weasley.
WIlkie Křížek je instruktor přemisťování v Bradavicích. Učil přemisťování i Harryho ročník.
ČTEŠ
Zmijozelská srdce /HP ff/
أدب الهواةMyslíte, že existuje nějaký racionální důvod, proč Severus Snape nenáviděl Remuse Lupina, ačkoli ho tento Nebelvír nikdy osobně nešikanoval? A co třeba důvod, proč Regulus Black, zprvu hrdý Smrtijed, nakonec zradil tolik obdivovaného Pána zla? Co k...