„Příští rok musíme školní pohár vyhrát my," pronese Alecta Carrowová, zatímco prochází uličkou bradavického expresu a hledá volné kupé. Školní rok skončil a studenti školy čar a kouzel v Bradavicích odjíždějí na zasloužené dvouměsíční letní prázdniny. Letos vyhrál školní pohár Havraspár. Nezískali sice tolik bodů v rámci famfrpálu, za to ale získávali body skoro na každé hodině za své vědomosti, a navíc zbytečně neztráceli body kvůli různým průšvihům svých členů.
„Když nebude někdo pořád plýtvat našimi body, tak by se nám to mohlo povést," ušklíbne se dívčino dvojče, Amycus. Hned poté se otočí směrem k další přítomné čarodějce a obdaří ji širokým úsměvem.
„Ha, ha, ha," zareaguje Lucy Snapeová ironicky na chlapcova slova. Nemá moc náladu na nějaké popichování. Blíží se první úplněk od toho incidentu s Remusem Lupinem a černovláska se necítí zrovna nejlépe. Je unavená a bledší než obvykle. Je možné, že by to byl jeden z příznaků lykantropie?
„Ty máš teda náladu," zkonstatuje Amycus a otočí se zpět, aby mohl dál následovat svou sestru úzkou uličkou. Lucy přemýšlí, co by chlapci odpověděla, ale v tu chvíli Alecta konečně narazí na prázdné kupé. Společně s Regulusem se všichni čtyři nahrnou dovnitř. Nejmladší Black potom opět pomůže Lucy s kufrem do přihrádky nad sedadly.
„Díky," poděkuje mu Lucy a posadí se na sedadlo vedle něj. Alecta s Amycusem si sednou naproti. Vlak se rozjede.
***
„Není ti něco?" zeptá se Alecta své kamarádky poté, co ji chvíli upřeně pozoruje. „Jsi nějaká bledá."
Lucy zavrtí hlavou. „Ne, nic mi není. Ale asi se půjdu trošku protáhnout."
„Dobře."
Černovláska se zvedne ze svého místa vedle Reguluse. Poté přejde ke dveřím od kupé a otevře je. Než vyjde ven, otočí se ještě na svého přítele.
„Mám jít taky?" zeptá se chlapec, když si všimne dívčina pohledu.
Lucy zavrtí hlavou. „Nemusíš, za chvíli jsem zpátky."
Černovláska vyjde z kupé a zavře za sebou posuvné dveře. Poté se vydá směrem ke konci vagonu. K jejímu překvapení je ulička úplně prázdná. Všichni jsou zalezlí ve svých kupé.
Možná ne úplně všichni. Lucy za sebou uslyší zvuk otevíraných dveří, ale neotočí se. Nezajímá ji, kdo to je.
„Můžu s tebou mluvit?"
Tentokrát už se dívka otočí. Kousek od ní stojí Remus Lupin. Nikdo jiný v uličce není, takže ten neznámý, který otevíral dveře od kupé, musel být on.
Lucy pokrčí rameny. „Co chceš?"
„To, co se stalo... Víš... Já... Chtěl jsem jenom..." Mladý Nebelvír se nervózně podrbe na zátylku. Vypadá to, jako by se snažil dívce omluvit, ale nenacházel pro to slova.
Lucy pozdvihne obočí. Chlapec zrudne a sklopí zrak k zemi.
„Jenom jsem chtěl, abys věděla, že..." Nebelvír se znovu odmlčí.
„Chceš se mi omluvit?" zeptá se dívka stále s povytaženým obočím.
„Ano," přitaká chlapec. Viditelně se mu uleví, že dívka pochopila, o co se snaží, a nemusí tak pokračovat v poněkud trapném koktání.
„Fajn. Beru na vědomí." Lucy chlapce obejde, aby se vydala zpět do svého kupé. Očekává, že se Remus zase vrátí do jeho kupé. Ale chlapec se ze svého místa nepohne.
„Ještě něco?"
„Jenom... Kdybys chtěla poprvé pomoct, ty víš s čím, tak... Tak ti rád pomůžu, když jsem... Víš co..."
Lucy přikývne. „Chápu. Děkuju za nabídku, promyslím to."
„Fajn," pronese chlapec a konečně se vydá zpět do svého kupé. Lucy se vydá do toho svého.
Když dívka dorazí zpět ke kupé, ze kterého před chvílí odešla, akorát z něj odchází dvojčata Carrowova.
„Kam jdete?" zeptá se Lucy, když kolem ní oba sourozenci procházejí.
„Taky se potřebujeme trochu protáhnout. Za chvíli se vrátíme," ujistí dívku Alecta. Lucy přikývne, vleze dovnitř a zaklapne za sebou dveře. Regulus sedí na stejném místě, jako když dívka odcházela. Když si všimne, že se dívka vrátila, odloží na sedadlo vedle sebe rozečtený výtisk Denního věštce a upře na Lucy zrak.
„Je to lepší?"
Lucy zavrtí hlavou. Přejde k chlapci a posadí se na volné místo vedle něj. „Ne."
Regulus si k sobě dívku přitáhne a jednou rukou ji obejme kolem ramen. Černovláska si položí hlavu na chlapcovo rameno.
„Mám strach, Regi."
„Z úplňku?"
„Jo," pokývá dívka hlavou na souhlas. Následně se na chvíli odmlčí a zírá upřeně před sebe. „Co když se proměním? Co když je ze mě fakt... Co když... Co budu dělat, jestli jsem fakt nakažená?"
„Co budeme dělat," opraví chlapec svou dívku.
„Ne," trvá si na svém Lucy. „Co budu dělat, Regulusi."
„Snad si nemyslíš, že bych tě v tom nechal samotnou?" V chlapcově hlase zazní mírně dotčený podtón. Lucy neodpoví.
„Cindy?" Když dívka neodpoví ani teď, uchopí ji chlapec za ramena a odtáhne ji od sebe na délku svých paží, aby jí viděl do obličeje.
„Ty sis to vážně myslela," pronese nevěřícně černovlasý chlapec. „To máš o mně doopravdy tak nízké mínění?"
„Ne, to ne," brání se dívka. „Já jenom, že..." Lucy se na chvíli odmlčí. Hledá slova. „Tobě to možná nevadí, ale co tvoje rodina? Nemyslím si, že by chtěli, abys měl něco s monstrem jako-"
„Dost!" přeruší chlapec dívku ostrým hlasem. „Tohle už neříkej! Nejsi monstrum."
„Zatím."
„Ne, žádné zatím. Nejsi monstrum ani teď a nebudeš ani potom. Jasný?"
„Severus má na to jiný názor," ušklíbne se Lucy, když si vybaví jejich poslední rozhovor, který proběhl ještě na ošetřovně. Označil při něm vlkodlaky za monstra.
Regulus si povzdechne. „To přece nemluvil o tobě."
„Možná že jo. Mluvil o vlkodlakovi a já pravděpodobně budu jedním z nich."
„Cindy," povzdechne si znovu chlapec. „Takhle to přece nemůžeš brát."
Na chvíli se v kupé opět rozhostí ticho.
„Fajn," ozve se nakonec dívka. „A co třeba Pán zla? Určitě nebude stát o to, aby řady jeho nejvěrnějších rozšířil zrovna vlkodlak."
Regulus se na chvíli zamyslí. „Nemusí to přece vědět, ne?"
Lucy tázavě pozdvihne obočí.
„Když ještě trochu zapracuješ na Nitrobraně, měla bys být schopná to před ním skrýt. Já a Severus to před ním také dokážeme skrýt. Nevidím problém."
„Já ano." Lucy se na sedadle narovná a vyhrne si levý rukáv. Chlapci se tak naskytne pohled na dívčiny jizvy, které jí na předloktí zůstaly po osudné návštěvě chodby pod Mlátivou vrbou. Tři dlouhé ošklivé škrábance.
„Tohle by asi úplně nepřehlédl, kdyby mi chtěl dát Znamení, že ne?"
Regulus otevře ústa, aby dívce něco odpověděl, poté se ale zadívá někam za dívku. Zároveň s tím rychle stáhne dívčin rukáv zpět na místo. Lucy otočí hlavu směrem, kterým se chlapec dívá. Dveře od kupé se akorát otevírají. Dvojčata se vrací.
Tak co myslíte, bude z Lucy vlkodlak?
ČTEŠ
Zmijozelská srdce /HP ff/
FanficMyslíte, že existuje nějaký racionální důvod, proč Severus Snape nenáviděl Remuse Lupina, ačkoli ho tento Nebelvír nikdy osobně nešikanoval? A co třeba důvod, proč Regulus Black, zprvu hrdý Smrtijed, nakonec zradil tolik obdivovaného Pána zla? Co k...