𝕤𝕖𝕞𝕓𝕚𝕝𝕒𝕟 𝕓𝕖𝕝𝕒𝕤☀︎︎

118 31 1
                                    

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂



"Kenapa korang jalan dulu ah?! Kan dah sesat. Kalau korang tahu selok belok jalan ni tak apa la jugak. Tapi masalahnya korang satu apah pun tak tahu! Haih, penat tahu tak cari korang ni. Tempatnya bukannya kecik. Kalau kecik aku tak kesah la korang nak main lari-lari ke apa. Korang dah besar kot. Entah-entah lagi besar dari aku kan?!—" bersambung la bebelan panjang dari Jimi.

Mereka semua sekarang berada dalam kereta untuk pulang ke rumah semula. Lagi sekali tak jadi nak selesaikan misi. Semakin banyak masalah yang berlaku hari ni.

Mana tak runsingnya gadis itu. Dah la kene label murahan lepastu kene tuduh macam-macam. Serabut otaknya.

Mereka yang lain hanya pasang telinga dengan rela mendengar bebelan panjang dari Jimi. Walaupun bingit gila tapi tahan je la sebab itu pun kesalahan mereka.

Sampai sahaja rumah, Jimi terus meluru masuk ke dalam rumah. Mukanya sedikit bengis. Yang lain hanya memerhati dirinya dari belakang. Terasa takut la pulak.

"Korang nak makan tak?" tanya Jimi dengan mendatar.

"Na-nak" jawab mereka serentak dengan sedikit gagap. Kecut doh tengok muka Jimi sekarang ni.

"Aku beli je la eh. Tak de mood nak masak. Nanti bila dah sampai aku panggil la korang. Dah pergi masuk bilik, rehat"

Mereka hanya ikuti akan arahan itu tanpa bantahan. Jimi duduk di atas sofa sambil mengurut dahinya. Ayat Jeno tadi tiba-tiba terlintas di fikirannya.

"Bodoh punya jantan" rengeknya sambil menghentakkan kakinya geram.

"Ah, aku pun penat" selepas buat order, gadis itu pula menyusul naik ke tingkat atas untuk masuk ke dalam biliknya.

——————✯✯✯✯——————

"Mana yang lain?" tanya Jimi selepas melihat Young Ho turun ke bawah seorang diri.

"Ada dekat atas lagi. Nak aku panggilkan ke?"

"Boleh je. Pergilah" lelaki itu meluru ke atas dan dia turun semula bersama yang lain.

"Makanlah" ramah sahaja Jimi berkata sambil menolak mangkuk yang berjauhan dengan mereka.

"Ka-kau tak makan?" tanya Jungwoo seraya melihat wajah gadis itu.

"Ni. Aku baru nak ambik ayam tu" mangkuk nasi diangkat tinggi lalu dia terus mengambil seketul ayam goreng yang berada di hadapan Taeil.

"Jimi kau dah tak marah kitaorang ke?" soal Taeyong pula.

"Buat apa nak marah lama-lama. Buang masa je kan. Dah la makan la. Nanti sejuk tak sedap pulak"

 ժ┃Lelaki Bunian ⤻ ˡᵉᵉ ᵈᵒⁿᵍʰʸᵘᶜᵏWhere stories live. Discover now