𝕖𝕞𝕡𝕒𝕥 𝕡𝕦𝕝𝕦𝕙 𝕖𝕞𝕡𝕒𝕥☀︎︎

138 31 43
                                    


꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂



"Aku terpaksa sayang"

"Awak kejam Haechan" kata Jimi lalu dia memeluk Haechan semula dan lelaki itu membalasnya dengan lembut.

"Mianhae sayang. Saya tak nak pun semua benda ni berlaku tapi nak buat macam mana"

"Saya kene terima semua benda ni"

Haechan menarik tangan gadis itu dan melangkah pergi ke salah satu kerusi awam yang berada di taman permainan itu.

"Awak tak nak cakap apa-apa dekat saya ke?" tanya Jimi dan lelaki itu memberi pandangan sekilas lalu tersenyum pahit.

"Jimi" Tangan milik gadis itu diambil lalu digenggamnya erat lalu diciumnya lama.

"Saya sayangkan awak. Saya rindukan awak. Saya cintakan awak sehidup semati saya. Saya tahu kita berlainan dunia dan tidak mudah untuk bersama selamanya. Semua ni salah saya sebab wujud dalam hidup awak. Kalau tak, mesti awak tak akan berasa sedih macam ni. Saya lemah bila tengok air mata awak. Saya tak sanggup nak tinggalkan awak. Tak sanggup...tak sanggup....tak sanggup Jimi—"

"Haechan jangan macam ni" pujuk gadis itu lembut setelah dia melihat lelaki ini sudah menundukkan wajahnya.

"Saya tak boleh terima semua ni, Jimi" kata Haechan dengan nada seraknya. Dia juga sudah mengalirkan air matanya. Jimi pula berasa sebak bila melihat wajahnya.

"Tapi saya tetap kene terima" sambungnya lagi.

"Tak semua perpisahan ni pahit Haechan. Bagi saya, perpisahan kali ni adalah paling manis bagi aku. Aku pun sayangkan kau Haechan" balas Jimi dan tanpa sedar air matanya lagi sekali jatuh menitis.

Mulutnya kata lain tetapi hati tidak. Dia kene kuat walau dalam apa cara sekalipun.

"Awak kene ingat, saya sentiasa ada dekat sisi awak—rasa tak biasa la panggil awak saya. Aku cakap aku kau tau?" Jimi tergelak kecil seraya mengangguk kepalanya. Menyempat lagi lelaki ini ingin buat lawak.

"Dah aku tak nak tengok kau sedih sedih macam ni. Tak comel dah sayang kita ni" Haechan membetulkan rambut gadis itu dan dia merenung anak mata miliknya dengan dalam.

"Aku akan rindu semua benda pasal kau termasuklah senyuman manis kau"

"Kau sorang je ke yang ada?" soal Jimi bila suasana tiba-tiba sahaja senyap.

"Aniya, abang-abang aku ada dekat sini"

"Mana?"

"Tu belakang gelongsor"

"Asal aku tak nampak?"

"Sebab masa diaorang dah habis. Bila masa dah habis manusia tak akan nampak kami" Jimi melihat Haechan lama dan dia baru teringat yang masanya tinggal lagi 15 minit.

 ժ┃Lelaki Bunian ⤻ ˡᵉᵉ ᵈᵒⁿᵍʰʸᵘᶜᵏWhere stories live. Discover now