꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂
꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂
"Saya balik dulu eh ahjusshi. Kamsahamida sebab dah rawat saya"
"No problem. Nanti kirim salam pada appa kamu eh, Jeno"
"Arasso" Jeno melemparkan senyuman manisnya sebelum dia menutup pintu rumah agam itu. Malam sudah menjelma dan dia harus pulang ke rumah. Risau ibu bapanya akan mencari dirinya.
"Appa" En. Song menoleh ke arah anak perempuannya yang memanggil dirinya.
"Mana Haechan?"
"Haechan? Sape tu?"
"Ah, I mean Donghyuck. Where is he?"
"Molla" jawabnya sepatah dan dia membuatkan gadis itu berasa tidak sedap hati terhadap lelaki itu.
"Appa, elok-elok la"
"Appa elok-elok la ni. Nampak macam appa main-main ke?"
"Lepastu, nak diam je?"
"Dah tu, Mimi nak telefon polis? Dia lelaki la Mimi, bukannya perempuan. Tak ada nya yang nak culik dia. Pandai pandai la dia urus diri tu"
"Appa...Appa tahu kan Donghyuck tu bukan dari dunia sini. Dia bukannya tahu apa-apa pun. Yang dia tahu merungut je. Kalau dia sesat macam mana?"
"Tak de nya. Appa yakin nanti dia sampai jugak sini"
"Jangan la yakin sangat. Mimi tak sedap hati ni. Mimi nak cari dia"
Baru sahaja gadis itu mahu bangun dari duduknya, pantas En. Song menahan lengan anaknya. Meronta gadis itu dibuatnya agar dilepaskan oleh genggamannya.
"Appa, lepas la. Mimi nak cari Donghyuck"
"Dah malam la. Bahaya!"
"Tu semua tak penting. Yang penting sekarang ni, Mimi nak cari Donghyuck"
"Kenapa Mimi nak sangat cari dia ha?! Dia yang buat Mimi nangis kan?!"
"Sejak bila pulak dia buat Mimi nangis. Appa jangan tuduh macam-macam eh. Kalau appa nak tahu, Donghyuck tu lagi baik dari Jeno!"
"Tapi tadi Je—"
"Jangan sesekali percaya cakap jantan tak guna tu. Appa nak percaya Mimi ke Jeno?"
En. Song mendiamkan diri, berfikir. Dia perlu percaya kepada siapa? Mestilah anak kandungnya. Bukan lelaki yang sudah dianggap sebagai anak angkat.
"Appa percaya Mimi"
"Kalau appa percaya Mimi, jom teman Mimi cari Donghyuck"
"Kkaja" En. Song terus berasa tidak sedap hati juga bila terfikir tentang anak itu. Tadi hanya ego semata-mata, mulut kata lain tapi hati kata lain. Sebenarnya dia amat risau tentang lelaki itu.