꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂
꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂
Aku bangun lalu menyelak langsir luas. Matahari sudah naik. Sliding door aku buka dan langkah keluar. Hirup udara pagi ni elok untuk kesihatan.
"Hari ni nak buat apa eh dengan depe tu? Keluar? Keluar pun keluar la"
Aku masuk ke dalam semula lalu bersihkan diri. Aku keluar bilik dan rumah ni masih sunyi.
"Tidur lagi ke?" aku lirik jam sudah tunjuk pukul 9 pagi lebih. Tak kan la tak bangun lagi.
Aku ketuk pintu yang berada di sebelah pintu aku je. Terpacul la muka sembap Yoo Tae. Kan aku dah cakap tak bangun lagi. Haih, laki sape la ni.
"Bangun, kita sarapan dekat bawah" Yoo Tae anggukkan kepalanya. Pintu itu ditutup semula dan aku langkah turun ke bawah.
"Entah bangun ke tidak dia tu. Tutup pintu terus baring balik ke kan. Laki bukannya boleh harap sangat" rengek aku dan aku siapkan sarapan roti sandwich je aku mampu buat.
Aku ni tak de kerajinan nak masak.
Siap je hidang, aku nampak Yoo Tae turun ke bawah dengan baju semalam.
"Eh tak mandi ke?"
"Mandi la"
"Kau tak tukar baju ke?"
"Eh ni baju lain la. Kau lupa ke baju kami ni memang warna putih je"
Aku tepuk dahi bila baru teringat mereka ni bunian. Haih, macam mana la aku boleh lupa. Kalau nak bawak keluar tak kan la nak bagi diaorang ni pakai baju putih ni kot?
Tak pasal jadi artikel hangat nanti.
"Tak pe la makan je dulu. Bagi aku fikir kejap. Yang lain dah bangun?"
Dia anggukkan kepala dan ambik tempat hadapan aku.
Tak lama kemudian, turun la jemaah berjubah putih. Haih, risau pulak aku tengok.
Aku bangun dari duduk dan berlari naik ke atas. Bilik parent aku tuju. Almari appa aku selongkar dan ambil beberapa seluar dan jugak baju yang sedikit sesuai dengan gaya orang muda.
"Nah, pilih seluar dengan baju yang korang nak. Lepastu, aku nak korang tukar"
"Boleh ke? Kami mana boleh pakai baju warna lain selain warna putih. Nanti kami dah langgar undang-undang rakyat" kata Taeyong dan aku letak baju itu atas sofa.
"Sekarang ni korang dekat dunia korang ke? Tak kan. Ha aku tak nak dengar alasan. Pergi naik atas tukar baju sekarang"
Mereka ambil baju yang sesuai dengan diri sendiri dan naik ke atas seperti arahan aku tadi.