𝕖𝕞𝕡𝕒𝕥 𝕡𝕦𝕝𝕦𝕙 𝕤𝕒𝕥𝕦☀︎︎

113 26 11
                                    

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂





"Sungchan"

"Ye" lelaki itu menoleh ke sebelahnya apabila gadis itu mengeluarkan suaranya.

"Aku....aku nak pinjam...buku Matematik kau, boleh?"

"Boleh je. Yang kau gagap ni asal? Lek ah, aku bukannya nak makan kau pun. Nah" Sungchan menghulur buku latihannya pada Jimi.

Sebenarnya gadis itu segan ingin meminta jawapan dari Sungchan. Selalunya lelaki ini yang selalu minta pada dirinya tapi kali ni tertukar pula.

"Macam mana kau boleh tak siap kerja sekolah? Selalunya muka aku je yang tak siap" soal Sungchan pelik.

"Aku tak de mood semalam. Pasal kerja sekolah ni pun aku baru teringat pagi tadi"

"Dah la. Kau jangan la sedih macam ni. Aku nak hyper kau. Tak nak moody sedih kau"

"Ish, jangan kacau aku. Mengada punya Sungchan"

"Aku pulak yang kena? Sampai hati kau. Aku merajuk seminit dengan kau"

"Tch, seminit je? Kenapa tak setahun?"

"Tak sanggup nak berjauhan dengan kau lama-lama"

"Makin lama makin berjiwang eh kau. Sape ajar?" tergelak Jimi sambil memukul bahu lelaki itu. Sungchan sudah biasa dengan perangai Jimi bila gelak je mesti tangan tu gatal nak tampar orang.

"Dah siap kan cepat kerja kau tu. Nanti saem masuk mampus kau la"

"Yelah yelah aku nak buat la ni" Jimi mengambil semula pen hitamnya dan sambung menulis setiap nombor yang ada.

——————✯✯✯✯——————

"Weh ngantuk gila" rengek Jimi sambil menguap besar.

"Kalau ye pun, tutup la dulu mulut tu. Kalau aku sumbat cicak confirm dah sampai kerongkong aku rasa"

"Geli la siot" meremang terus gadis itu bila terbayang akan situasi itu berlaku pada dirinya.

"Shhh, pandang depan. Nanti Kang saem nampak kita sembang. Tak pasal kena berdiri dekat belakang"

"Tak nak. Aku nak tidur" Jimi terus melentokkan kepalanya di atas meja. Dia memang betul betul mengantuk.

Sungchan melihat gadis itu sekilas seraya menggelengkan kepalanya. Dia fokus semula apa yang cikgu mengajar sebab dia tahu selepas ini gadis itu akan menyoal semua pembelajaran hari ini.

 ժ┃Lelaki Bunian ⤻ ˡᵉᵉ ᵈᵒⁿᵍʰʸᵘᶜᵏWhere stories live. Discover now