LENGAN kemeja yang kekedutan disinsing hingga ke siku sebelum dia meneguk rakus sebotol air mineral yang disambar dari peti ais. Jam di dinding menunjukkan 11.45 malam dan Enrique baru saja tiba di penthouse setelah bersengkang mata di ofis untuk menyiapkan kerja kerjanya yang terbengkalai.Sunyi. Enrique belum pernah berasa seperti dia tinggal di suatu tempat yang jauh dari orang ramai. Tapi kenapa baru sekarang dia berasa begini sedangkan kehidupannya yang dulu jauh lebih sunyi, kelam dan kosong berbanding sekarang?
Apa yang aku nak sebenarnya ni? Come on Enrique, pull yourself together, kau perlu dia tapi kau tak sayangkan mahupun cintakan dia. That's bullshit.
"Aku hanya perlukan dia untuk memuaskan nafsu saja, tak lebih dari tu, come on!" Pesan Enrique pada dirinya sendiri, berkali-kali dia mengetuk dahi dan kepala dia dari memikirkan Melissa.
Tapi bayangan wajah polos Melissa seakan tak mahu padam dari mindanya yang bercelaru. Kenapa?
"Bila aku cakap aku perlukan dia, tu bermaksud aku perlukan dia untuk puaskan aku, bukan sebab aku dah terima dia," Enrique berjalan mundar mandir ke ruang tamu seperti orang hilang akal.
Enrique cuba bertenang dengan mengurut permukaan dadanya yang kepanasan, mungkin dia sudah gila, hampir gila sejak dia termimpikan Helena beberapa minggu lepas, rasa seperti mahu terjun dari banggunan saja sakitnya.
Dia menghenyakkan badan ke sofa, meregangkan segala urat sendi yang kesakitan di situ. Mungkin dia hanya penat. Mana mungkin dia ada perasaan yang begitu mendalam pada Melissa sehingga dia bertindak macam orang hilang akal tadi.
Tak lama kemudian, Enrique mencapai telefom bimbit yang tersorok di kocek seluar, applikasi iMessage dibuka, dan nama yang pertama dicarinya adalah Melissa.
to Melissa
+ i need youLaju saja jari jemari Enrique menaip dan terus dihantar tanpa berfikir panjang, sudahlah dia memang malas nak gunakan otaknya untuk perkara remeh begini, kalau dia kata dia memang perlukan Melissa, memang dia sangat yakin dengan kehendaknya itu.
Beberapa minit kemudian, Melissa membalas.
from Melissa
+ awak betul maksudkannya? Atau awak tengah mabuk sekarang?to Melissa
+ I'm a very blunt person, dear wifey, when I say it I really meant it.Pantas Enrique membalas pertanyaan Melissa, alatan itu dicampak ke meja bila dia tak mendapat balasan dari Melissa buat beberapa minit.
to Melissa
+ why are you're not replying my texts?
+ kau jumpa Norman lagi ke?
+ Baby
+ Kalau kau jumpa Norman, then you know the consequences, right?
+ Kau masih isteri aku yang sah, jadi tolong tanam tu dalam kepala kau betul betul, okey?
+ Please fucking talk and don't ignore me, Melissa
+ Or I swear I'll go to your apartment dan buat kecoh kat sana
+ So, just reply my texts, okay?
YOU ARE READING
bad prince (on hold)
RomanceAMARAN +18 for matured scenes, languages, dubious consent and violences (zon bahaya) Melissa Madari, seorang penari balet yang terpaksa bersara akibat kecederaan yang dialaminya. Kehilangan ibu bapa bukanlah penghalang untuk Melissa membesarkan Mad...