Kapitel 50

85 2 0
                                    

Felix perspektiv.
I korridoren på vägen ut så slog jag till Ludde löst i bakhuvdet.
-Idiot. Sa jag bara.
-Va? Sa Ludde och kollade på mig.
-Du är dum på riktigt, och var är Danne? Frågade jag.
-Jag.. har ingen aning. Svarade han och jag drog handen över ansiktet.
Sånt som händer när man är bror eller ja egentligen bästa vän med en biff till idiot som alltid dricker.
-Ja men det var ju inte jag som somna. Svarade han och kollade på mig med en menande blick.
-Komigen, sa jag och vi kom till slut ut ur sjukhuset och gick till mataffären en bit bort.
Vi mötte Justin och han hade tydligen klättrat ner för sjukhuset på 10meter.
-Du är ju sjuk mannen. Sa jag och han flinade bara. Ludde började nynna på den låten med Spiderman, och jag slog till honom i sidan.
-Vad är planen då? Sa jag och kollade på Justin.
-Hitta Skai och förklara för henne, den här gången ALLT. Men först måste vi hitta Danne och få honom sluta hata mig och sätta ihop gänget igen. Sen fixar Danne och Jag Anton och ni tar hans gäng. Svarade han. Jag var inte förvånad över hur han fick till planen så snabbt, han var helt enkelt bäst på att planera av oss fyra.
-Men. Sa jag och han blängde på mig.
-Hur ska vi få med oss Danne, har Spiderman tänkt? Sa jag och han flinade åt mig.
-Jag fixar det med. Svarade han och blinkade med ena ögat åt Ludde och mig. Vi sprang till Luddes och min moppe och Justin hoppade bakom mig. Och vi gasade och körde hem till Danne. Justin var alltid bra på planer, men ibland lite för snabb att planera en plan vilket kan göra att den inte är så jättebra och genomtänkt. Om vi nu kunde få tillbaka Danne i vårt gäng så att det blev som förr, då vi var bäst. Justin som var snabbtänkt och kände många. Ludde som var väldigt stark, och visste allt om pistoler. Danne som var smidigast och inte så klumpig och dum som Ludde och jag. Ja jag erkänner jag har ofta varit väldigt dum alltså osmart men jag var den som alltid ljög för som tex. polisen, tjejer, dem på sjukhus och sånt så vi inte skulle åka fast. Vi hade gjort många "grova" saker, många ångrar jag men inte alla. Som vi säkert hade hamnat i fängelse för eftersom vi är myndiga om polisen fick veta.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now