Skais perspektiv:
Musik var på hög volym när vi kom in och alla var helt galna, vissa stod och hoppade och drack, andra stod och pratade och några satt och åt upp varandra i sofforna i hörnet. Någon kille kom fram och gjorde en sån där brohug med Justin. Jag hade inte vart på många fester innan eftersom Danne inte låtit mig gå. Och nu förstod jag lite varför.
-Kom Skai, sa Justin och drog med mig in på dansgolvet. Vi båda började hoppa som alla andra och jag kände mig så fri. Justin tog sen min hand och gick bort till ett bord fullt med dricker. Då kom Ludde och Felix fram till oss.
-Du är jävligt snygg ikväll. Sa Ludde och Felix stod och stirrade på mig. Jag kände värmen sprida sig på kinderna igen och tittar på Justin bredvid mig som spände käken. Var han svartsjuk? Vi hade ju kyssts men vi var ju inte precis tillsammans. Och i nästa sekund sveper alla tre killarna i sig varsitt glas. Om och om igen medan jag bara stod där och sa nej till att smaka. Kvällen gick fort och alla var rätt så fulla nu, även jag hade smakat lite men jag var ju inte hög. Plötsligt sprang Ludde iväg och spydde. Jag, Justin och Felix stod och hoppade med alla andra och det kom fram folk och hälsade på Justin hela tiden men jag fattade inte varför. Det var väldigt varmt nu. Jag gick ut ur folkmassan på dansgolvet och gick mot toaletten. Det var upptaget så jag gick upp för en trappa och kom upp i någon korridor där det var betydligt mycket svalare och tystare. Då ser jag någon komma vinglande fram till mig. Åhnej, tänkte jag för mig själv och stannade upp när jag såg vem det var. "Anton"
Jag sprang snabbt iväg in i något rum och stängde fort dörren. Jag tryckte på en knapp bredvid dörren som tände lampan och jag vände mig om och såg att jag var i ett stort, vitt rum med en stor dubbelsäng i mitten av rummet. Det var plötsligt någon som ryckte hejvillt i handtaget. Och sen så öppnades plötsligt dörren och där stod han.
ESTÁS LEYENDO
Jag kommer tillbaka
Novela JuvenilJustin och Skai har varit bästa vänner sedan dagis då lite senare Justins pappa åkte in i fängelse och Justins mamma slutade vara hemma lika mycket och Justin fick ta hand om sin lillasyster Elli. Men det förändrades sommaren Justin fyllde 18 och Sk...