Kapitel 21

93 2 0
                                    

-Tja Skai, sa han.
Jag blev helt stum och backade långsamt bakåt.
-Vad vill du mig? Sa jag.
-Ingenting, tänkte bara att vi kunde ha lite kul. Sa han och flinade.
-Nej Anton låt mig va. Svarade jag.
Han gick närmare mig och jag backade ännu mer men kände tillslut väggen bakom mig.
-Åh Skai, jag menade aldrig att ha sex med Lina. Sa han och smekte min kind.
-Va?... Sa jag och tog bort hans hand från mig och försökte gå förbi honom men han tog tag i min handled.
-Släpp mig! Skrek jag med gråten i halsen.
-Du Skai, vart ska du då? Sa han och flinade åter igen.
-Skai? Hörde jag en röst utanför.

Justins perspektiv.
Alla hade blivit väldigt fulla nu och det var redan mörkt ute. Skai hade gått för fem minuter sedan på toa men hade inte kommit tillbaka än.
-Guys, jag kommer snart sa jag, och gick ur folkmassan, mot badrummet.
Jag stannade utanför men hörde någon spy där inne och det kunde inte ha vart Skai. Jag fortsatte leta men hittade henne inte, jag letade överallt både inne och ute. Hon var helt borta men jag såg många gamla vänner, ja som inte var mina "vänner" längre, även Simon. Men.. inte Anton, han kan väl inte ha lämnat festen redan. Jag sprang och hämtade den alldeles för fulla Felix men jag brydde mig inte om det och berättade allt för honom men han var helt borta och började åter igen hoppa med några tjejer. Åh ibland orkar jag inte med den där Felix tänkte jag för mig själv och skrattade lite. Nej Justin fokus på Skai nu, jag tittade runt och såg då en trappa till övervåningen. Det fanns en övervåning. Nu kände jag mig lite dum men sprang snabbt upp för den och kom upp i en mörk korridor, man såg ingenting och det var endå ingen här. Jag suckade och skulle precis vända mig om igen och gå ner igen när jag hörde någon skrika. Och det skriket kände jag igen. Skai.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now