Kapitel 13

105 5 0
                                    

Jag fick upp min telefon snabbt ur fickan och smsade Skai, att hon skulle gömma mina skor så inte Danne skulle se dem. Hon svarade snabbt tillbaka att hon hade gömt dem i sin garderob och att Danne inte märkt något, och att jag skulle få smaka en muffin i mon. Jag flinade åt det sista, och satte min telefonen på laddning.
-Justin, jag går ut! Skrek mamma från nedre våningen.
-Okej, ropade jag tillbaka.
"Städa ditt rum!" Skrek hon och stängde dörren.
"Åh jag orkar inte, sa jag för mig själv. Jag tog upp tre t-Shirts från golvet och slängde in dem i garderoben, sparkade in lite saker under sängen och sprayade en gång med min parfym i luften.
-Sådär, då var det klart, sa jag för mig själv igen. Jag bytte sen om till träningskläder och fyllde min vattenflaska med vatten, och packade ner mina gympaskor, handduk och tvål. Jag tog på mig väskan över axeln och låste ytterdörren och åkte sen iväg till gymmet.

Efter jag var klar och hade duschat, klätt på mig så skulle jag precis gå till dörren när en blond tjej dyker upp framför mig.
-Omg hej Justin, sa hon med en sån där jobbig tillgjord röst.
-Eh hej på dig med. Sa jag och försökte gå förbi henne. För jag visste seriöst inte vem hon var.
Hon dök upp framför mig igen
-Men var är du på väg då? Sa hon och log flirtigt mot mig.
-Hem. svarade jag.
-Asså det var ju så länge sedan vi sågs sist. Kan vi inte träffas i mon kanske?
-Sorry, kan inte.
-Jaha, men vi ses då. Sa hon och slängde med håret och gick iväg.
Jag ignorerade henne helt och fick ut till min moppe och åkte hem.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now