Det knackade på dörren och jag sprang snabbt ner till hallen. Jag och Justin hade bestämt eller han egentligen. Att vi skulle ha en dag för oss själva bara vi två. Jag hade på mig en vit stickad tröja och jeansshorts. Jag öppnade tyst dörren så att Danne inte skulle höra och och jag fick världens mysigaste kram av Justin och en puss på kinden vilket fick mig att rodna lite. Jag tig på mig mina vita Converse och stängde dörren så tyst som möjligt. Vi gick ner till Justin moppe och han skulle precis ge mig en hjälm när dörren smälldes upp och där stod Danne med en cigg i handen och stirrade argt på oss.
-Danne, snälla. Sa jag.
-Vart ska ni då? Sa han arg och gick mot oss.
Justin stirrade argt tillbaka på honom och det kändes som om dem frös ut mig.
-Danne gå! Sa jag bestämt. Men han försatte bara att kolla med en mördarblick på Justin.
-Skai du ska inte vara med Justin, du vet ingenting om honom.
Justin kollade sorgset på mig.
-Jag vet mer än dig. Sa jag bitchigt till Danne.
-Skyll dig själv sen när han lämnar dig, men bara så du vet så står jag där då och säger "vad var det jag sa". Sa han och la armarna i kors över bröstet.
Jag tog på mig hjälmen och vi åkte iväg. Jag höll hårt om Justin runt magen hela vägen och vi kom tillslut fram. Vi klev av och han låste den innan han tog min hand och vi gick till affärerna.
-Skai du har inte berättat om när vi var små, ellerhur? Sa han och kollade allvarligt på mig. Jag suckade.
-Nej det har jag inte, men det känns så fel att berätta allt det nu när mamma och pappa har sin begravning snart, och att jag då ska påminna honom om att vi inte växte upp tillsammans. Sa jag.
-Vi har inga hemligheter för varandra va? Sa jag sedan.
-Jag säger allt till dig lovar, typ som att du är sjukt snygg i dem shortsen. Sa han och flinade och kysste mig på munnen snabbt.
Jag blev genast röd om kinderna och knuffade till honom löst på armen.
YOU ARE READING
Jag kommer tillbaka
Teen FictionJustin och Skai har varit bästa vänner sedan dagis då lite senare Justins pappa åkte in i fängelse och Justins mamma slutade vara hemma lika mycket och Justin fick ta hand om sin lillasyster Elli. Men det förändrades sommaren Justin fyllde 18 och Sk...