Kapitel 31

89 4 0
                                    

Jag vände mig mot Justin och såg då fortfarande lite blod och han var helt röd runt ögat.
-Vadå? Frågade Justin och kollade undrande på mig.
-Ditt öga, sa jag och gick fram till honom.
-Nä det är lugnt, sa han och höll om mig.
-Jag ser ju att du har ont, kom nu, sa jag och drog med honom in till toaletten.
-Vänta här, sa jag och han satte sig ner och log.
Jag hämtade en kylklamp från frysen och tog en handduk.
När jag kom in i badrummet så satt han på toalettlocket utan tröja och torkade sig med en handduk. Jag stannade upp utan att tänka mig för och jag tror han märkte vart det var jag stirrade. Jag virade in kylklampen i handduken och gav den till honom som han satte mot ögat.
-Tack Skai, sa han och log mot mig igen sådär sött. Han gav mig en handduk och vi gick ut till vardagsrummet och han satte sig i soffan. Han klappade på knät att jag sätta mig vilket jag också gjorde. Han virade in oss i handdukarna och lutade oss bakåt så jag låg i hans mysiga famn. Han tryckte kylklampen mot sitt ena öga och han pillade lite med mitt hår.
-Skai, sa han sen efter en stunds tystnad.
-Aa? Svarade jag och kollade upp på honom.
-Förlåt för att jag inte sa att jag skulle berätta för Danne i morse, sa han och suckade.
Jag svarade inte utan bara kollade bort mot en tavla på väggen. Det var på Justin och Elli. Jag kollade tillbaka på Justin igen som såg en aning orolig ut.
-Det är okej Justin, men jag måste gå nu, sa jag och reste mig upp.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now