Kapitel 8

134 6 0
                                    

Skais perspektiv.
Justin sprang ut ur mitt rum och jag hörde inte långt där efter hur ytterdörren smälldes igen. Jag gick fort fram till min telefon och tog upp den. Den var inne på meddelanden med Simon, en jobbig kille från en fest som jag träffade en gång. Då såg jag vad han hade skrivit, han kände tydligen Justin. Jag kände hur mitt hjärta brast och hur några tårar kom. Jag hade verkligen känslor för Justin. Då kom min mamma in i rummet.
-Men gråter du Skai? Frågade hon.
Jag tittade ner och torkade bort några tårar.
-Är du verkligen så svag? Sa hon och skrattade lite. Du sluta grina och skärp till dig va, man skäms ju. Jag åker iväg hela veckan med pappa, men Danne är säker hemma. Så hejdå, sa hon och smällde igen dörren.
Hon var precis som vanligt mamma, har inga känslor och bryr sig bara om sig själv. Och så har hon varit hela livet, jag och Danne, vi har fått ta hand om oss själva. Jag slängde telefonen i väggen och den ramla ner i golvet, jag ångrade mig sekunden efteråt och gick fram och tog upp den, den fick bara en liten spricka på baksidan och jag kramade om den och lutade mig mot väggen och gled ner för den innan jag brast ut i tårar. Jag hatar mitt liv.

Resten av dagen gjorde jag inte så mycket och jag var helt själv, nu var det snart kväll och jag satt på golvet och tittade på tv när min mobil plinga till, jag tog upp den och kollade. Sms från okänt nummer. Jag öppnade det och såg då en suddig bild på en kille med blodig näsa som låg ut utomhus på gatan med en annan kille över sig, det såg ut som att dem slåss. Jag hajade till och hoppade upp ur soffan. Jag tittade noga och såg då att det var Simon som låg underst och Justin över honom som höll på att slå. Nej jag orkade inte mer, det här var mitt fel. Jag brast ut i tårar igen och la mig ner i soffan med ansiktet intryckt i en kudde, och jag tror att jag somnade efter en stund.

-Skai, vakna! Ropade Danne och skakade om mig. Jag öppnade sakta ögonen.
-Vad? svarade jag trött, och insåg att jag var i mitt rum.
-Skolan börjar om en halv timme. Sa Danne och jag hoppade upp ur sängen.
-Okej tack, juste mamma och pappa är bortresta hela helgen, sa jag och letade fram ett par vita jeans-shorts och en rosa blus.
-Ja, jag vet pappa sa det igår.
-Men gå ut ur mitt rum nu jag måste byta om. Ja jag stressat.
-Ja ja, men varför sov du på soffan igår?
Jag svarade inte utan satte i plattången i vägen och tog fram mitt smink. Och han suckade och gick ut ur mitt rum och jag hörde hans steg i trappan när han gick ner.
Jag skyndade mig med att fixa mig och sprang ut till bussen. Jag såg inte Justin på bussen vilket verkligen gjorde mig orolig att han skadat sig mycket. Jag kom in i klassrummet och allas blickar vändes åt mig, det kändes som att jag dödat någon eller nått, jag bad om ursäkt för att jag var sen och satte mig ner vid min plats och tog fram min mattebok.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now