Kapitel 23

110 4 0
                                    

-Skai? Hörde jag någon ropa igen.
Jag såg en mörk skugga lite längre bort och jag visste att det såklart var Justin. Han sprang fram till mig och satte sig ner bredvid mig.
-Justin bara gå! Sa jag och snyftade.
-Skai snälla låt mig få förklara. Sa han och jag tittade åt ett annat håll.
-Justin nej. Sa jag sakta.
Han satte två fingrar under min haka så jag tvingades möta hans blick. Hans ögon glänste och det såg nästan ut som att han skulle börja gråta.
-Om du bara låter mig få förklara, så fine du får hata mig då men isåfall efter att jag fått förklara. Sa han och jag nicka som svar och han tog av sig sin jacka och hängde den över mina axlar och hjälpte mig upp. Vi gick hem i tystnad tätt bredvid varandra.
-Fryser du inte i bara T-shirt? Sq jag osäkert.
-Nej det är okej, bättre att jag fryser än att du fryser. Svarade han och log mot mig. Det hettade till lite på kinderna och jag log mot honom också även om jag fortfarande var osäker på honom. Vi kom hem till Justin och han öppnande dörren för mig.
-Justin du behöver inte behandla mig som en prinsessa.
Han skrattade lite och han tog av sig sina skor och tände lampan.
-Oj du har världens sår på dina ben.
-Aa, svarade jag och tittade ner.
-Kom, sa han och försökte ta min hand men jag gick bara förbi honom och hörde honom sucka lite tyst, vi gick till badrummet och han sa åt mig att sätta mig på en pall bredvid handfatet. Justin tog lite vatten och tvål på en papperstuss och tvättade rent, det sved flera gånger och han såg medlidande på mig, sedan satte han på plåster på benen och handen.
-Tack Justin, sa jag och försökte le mot honom. "Men hur är det med din kind?" Kom jag på sen.
-Varsågod, nej det är lugnt. Svarade han men jag såg att han ljög.
-Men hela sin kind är röd.
-Nää det går över, sa han och log mot mig. "Kom nu, du ser trött ut.
Vi gick till hans rum och han tog fram en av hans T-shirtar och gav till mig, jag tackade och gick in på toaletten igen och bytte om. Det kändes som att ha ett tält på sig och jag skrattade lite för mig själv och gick till Justins rum igen. När jag kom in så stod han bara i mjukisbyxor och jag försökte verkligen att inte titta på hans mage men det var svårt.
När han såg mig började han flina.
-Vadå? Sa jag och log.
-Du passar nästan bättre i den tröjan än vad jag gör.
-Ha ha ha. Sa jag och satte mig på hans säng.
Han satte sig bredvid mig (fortfarande utan tröja)
-Skai förlåt för i kväll, asså verkligen. Sa han och suckade.
-Nej Justin det är okej, men jag vill veta hur du typ känner alla. Sa jag och betonade ordet 'alla'

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now