Kapitel 9

120 6 0
                                    

När lektionen var slut så gick jag direkt fram till Lucie.
-Hej Skai, sa hon glatt.
-Ehm hej, varför stirrar typ alla på mig.
Hon blev plötsligt lite nervös.
-Hehe vaa? Sa hon och försökte låta oskyldig medan hon drog ut på a:et.
-Tja babe, sa Felix som kom bakom henne och kramade.
-Omg hej! Sa Lucie och kysste honom på munnen.
-Så ni är ihop nu eller? Sa jag
Ingen av dem svarade utan nästan åt upp varandra istället. Jag suckade och gick där ifrån och satte mig på en bänk i korridoren, och tog upp min telefon. 9 missade samtal från Justin. Jag ignorerade det och gick in på min favoritblogg om The Fooo.
-Nämen hejhej Skai! Hörde jag en tjejröst säga. Jag tittade upp och såg Lina, skolan elakaste tjej, iallafall mot mig. Den där tjejen som hatar alla, är populärast på skolan och är falsk rakt igenom.
Jag tittade med en dryg blick upp på henne.
-Jag hörde att vi har typ bytt, sa hon och skrattade drygt.
-Va? Sa jag och tittade på henne.
Hon slängde med håret och gick iväg med huvudet högt.
Usch jag hatar henne, tänkte jag för mig själv.

-Skai! Skai, hörde jag någon ropa. Åh jag orkade inte med alla människor längre jag vände mig om och ser Justin springa fram till mig, och i nästa sekund står han och kramar om mig. Jag blev först chockad men kramade tillbaka.
-Skai jag är så ledsen för det som hände, allt blev bara fel igår. Jag överreagerade och förlåt mig snälla, han babblade på och jag drog ifrån kramen och jag tittade honom i ögonen och han tittade på mig. Han hade blåmärken i hela ansiktet och röd under ögonen.
-Justin det är okej, det var ju mitt fel.
-Nej Skai det var det inte, det var ingens fel och förlåt för att jag slog honom det var dumt av mig, men han berättade också att du aldrig skrivit med honom och att du en gång bitchklappat honom. Sa han och flinade lite i slutet.
-Men det förtjänade han då, sa jag och han log mot mig.
-Men är det lugnt mellan oss? Sa han sedan
-Ja det är det, svarade jag och log. Och han besvarade mitt leende

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now