Kapitel 24

104 4 0
                                    

Justins perspektiv
-Skai... som jag sa förut du får hata mig men inte förens jag förklarat klart. Sa jag och hon nickade svagt.
-Jo du vet när Ellie dog så träffade jag ju Felix, Ludde och ja Danne. Jag började röka, och dricka varje helg, jag låg runt med tjejer och hamna i många bråk" Jag tog en paus och suckade.
-Alla i hela 'förlåt' fucking Göteborg vet typ vem jag är. Även då Anton, och det var inte första gången som jag blev slagen av den killen ikväll. Sa jag och jag tittade åt sidan på Skai. Hon såg helt chockad ut och lite ledsen.
-Hursom helst, Skai. Sa jag och tog hennes lilla hand i mina.
-Det var det största misstaget jag någonsin gjorde när jag lämnade dig, jag mådde så dåligt efteråt, och varje gång jag gick förbi dig i skolan, då du såg så glad ut utan mig, det högg till i hjärtat" Jag suckade och tittade ner på våra händer.
-Jag har alltid älskar dig, alltså mer än bara en vän.
Jag kände hur jag nästan ångrade mig lite men när jag tittade upp på henne så satt hon och log sådär sött som bara hon kunde. Hon öppnade munnen lite för att säga något men det gjorde hon inte utan bara kramade om mig, och jag kramade tillbaka.
-Jag älskar dig mer än en vän också Justin. Men hur blir det med Danne? Och alla andra tjejer som är efter dig? Sa hon och suckade lätt.
-Danne tar jag hand om, och Skai jag lovar att sluta kolla på andra tjejer" Hon kollade skeptiskt på mig.
-Skai tro mig, jag kan förändra mig. För när jag är med dig så är du den enda jag ser.
En liten rodnad spred sig på hennes kinder och jag lutade mig fram sakta och kysste henne mjukt, hon besvarade kyssen. Vi drog ifrån och hon log mot mig och jag mot henne.
-Är du trött? Frågade jag henne sen.
-Aa, sa hon och gäspade. Vi la oss ner tillsammans i min säng och jag drog upp täcket innan jag la armen om henne och kysste henne lätt på kinden innan jag hörde små djupa andetag. Och inte långt där efter somnade jag också, tätt intill Skai min älskade flickvän.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now