Två veckor senare.
Skai och jag hade träffats varenda dag, men jag tror bara att hon ser mig som en vän igen. Jag har fått gömma mig för Danne varje gång jag vart med Skai för att undvika att han skulle få reda på att hans bästa vän som röker träffar hans lillasyster. Jag är fortfarande kär i henne men jag har inte visat det eller sagt något eftersom det bara skulle förstöra allt. Men idag var det fredag och vi skulle träffas ikväll hemma hos mig vilket jag var lite rädd för, att hon och min mamma skulle träffas igen. För min mamma Vendela har förändrats mycket sedan dem sist träffades.
-Okej då så, bra jobbat allihopa. Nu slutar vi. Sa läraren och jag slog snabbt ihop matteboken och sprang ut till mitt skåp och la in boken och tog min väska och moppehjälmarna, låste skåpet och sprang ut till trädet jag och Skai hade mötts på varje dag efter skolan. Där stod hon och väntade, hon vinkade och log när hon såg mig och jag sprang fram till henne och kramade henne. Sedan gick vi till min moppe och jag gav henne en av hjälmarna och jag satte på mig den andra. När vi kom hem till mig så öppnade jag dörren för henne och hon gick in och log mot mig.
-Min hjälteman, sa hon och skrattade.
-Alltid, svarade jag och log mot henne.
Vi tog av oss skorna och jag slängde ner min väska på golvet. Jag visste att mamma satt på sitt rum och arbetade eller ja försökte.
-Kom, sa jag och vi gick till mitt rum, och jag stängde dörren efter oss.
-Omg, du har målat om, sa hon och tittade runt.
-Haha aa, sa jag och satte mig på min säng.
-Så fint. Sa hon.
-Haha tackar, sa jag och hon satte sig ner bredvid mig.
-Vad vill du göra då, fråga jag.
-Kan vi inte titta på film, sa hon glatt.
-Visst, vilken vill du se?
-Justin bieber. Sa hon och skrattade
-Kul, sa jag ironiskt och satte på en skräckfilm.
-Vilken tog du? Frågade Skai.
-Skräckis, sa jag och log lekfullt.
-Nej, jag hatar skräckfilmer, sa hon och skrattade sådär gulligt som bara hon kan.
-Är du rädd eller? Sa jag och flinade.
-Nej, sa hon med bebisröst. Och jag skrattade åt henne och lutade mig mot väggen och satte datorn framför oss.
-Komsi komsi. Sa jag med bebisröst också.
Och hon lutade sig bak och la sitt huvud på mitt bröst, och jag la armen om henne.
Genom hela filmen så satt Skai och gömde sig i min famn och jag kramade om henne varje gång hon blev rädd. Efter ett tag så kände jag hennes tunga andetag och hon blundade. Jag stängde av filmen och kollade klockan. 21.45
Jag tvekade lite när jag skulle ta av henne hennes jeans men hon kunde ju inte sova i dem och jag ville inte vecka henne. Jag drog av dem och la henne i min säng och la täcket över henne. Jag bytte snabbt om och la mig under täcket bredvid henne och låg och tittade länge på henne när hon sov, hon var så söt när hon sov, hur kunde jag ha lämnat henne, jag älskar Skai. Tänkte jag för mig själv innan jag somnade.
YOU ARE READING
Jag kommer tillbaka
Teen FictionJustin och Skai har varit bästa vänner sedan dagis då lite senare Justins pappa åkte in i fängelse och Justins mamma slutade vara hemma lika mycket och Justin fick ta hand om sin lillasyster Elli. Men det förändrades sommaren Justin fyllde 18 och Sk...