Kapitel 30

93 4 0
                                    

Skais perspektiv.
Tårarna rann när Justin smällde igen dörren och lämnade mig.
-Skai, förlåt men han är inte någon bra kille, sa Danne men jag avbröt honom.
-Han är vadå?! Han är ju världens bästa kille och hur kunde du slå honom! Jag hatar dig Danne. Sa jag och kollade in i hans ögon. Jag hade aldrig sagt till Danne innan att jag hatade honom och jag såg hur hans ansikte sjönk. Jag satte slarvigt på mig mina skor snabbt och sprang ut genom dörren och ut i ösregnet. Jag sprang och sprang och och försökte hitta Justin. Jag var helt dygnsur och mitt hår droppade. Jag kom fram till statyn vid centrum och ser någon stå under taket till en klädaffär. Jag sprang fram och såg att det var Justin och han sprang fram till mig med. Han bar upp mig i en sån där romantisk filmkram i regnet och snurrade runt oss ett varv i luften. Jag skrattade lite och han släppte ner mig. Han drog handen försiktigt under mina ögon och log sitt leende som man bara smälter av innan han kysste mig mjukt och jag kysste honom tillbaka. Vi drog ifrån kyssen och jag tittade upp mot den gråa himmeln, regnet öste ner över oss och han kollade rakt in i mina ögon och jag i hans. Några regndroppar lämnade hans hår och vi kysstes en än gång länge. Jag la mina armar på hans axlar och han höll om mig runt midjan.
-Justin jag älskar dig. Sa jag.
-Jag älskar dig Skai. Sa han och det gick rakt in i mitt hjärta.
Han tog min hand och vi började gå runt lite på den tomma gatan vid stan i vattenpölarna. Klockan var säkert bara 10 och idag öppnade inte affärerna före 12. Vi började gå hem till Justin och kom tillslut fram. Han öppnade dörren för mig och jag gick in och tog av mig mina genomblöta skor. Jag såg då att jag fortfarande hade min pyjamas på mig.

Jag kommer tillbakaWhere stories live. Discover now