H - 44

83 12 0
                                    

Taehyung dan jisoo sama-sama duduk atas katil.

"Awak tak rasa bersalah ke?"

Jisoo pandang ke taehyung. Taehyung pun pandang jisoo juga.

"Kita berdua sama-sama menipu ahli keluarga awak. Itu baru ahli keluarga awak belum papa dan mama saya lagi"

Kata jisoo bersalah.

"Kalau lah mereka tahu saya pregnant anak orang lain bukan anak awak, mereka akan kecewa kan?"

Sambung jisoo, dia tak sanggup nak menipu mereka. Dia rasa diri nya mempergunakan anak mereka je.

Badan taehyung pusing kearah jisoo dan memegang kedua-dua bahu jisoo tanpa putus contact mata.

"Tak, saya tak rasa bersalah pun tipu mereka, anak dalam kandungan ini anak saya walaupun saya bukan ayah kandung"

Kata taehyung, jisoo mengeleng.

"Apa yang kita buat ni salah, kita perlu terus terang pada keluarga awak"

Taehyung geleng laju, dia tak setuju dengan idea jisoo.

"No, jangan bagitahu mereka. Saya tak benar kan. Jika awak bagitahu perkara sebenar mereka akan salah kan awak. Mereka akan cakap awak mempergunakan saya jadi pak sanggup anak awak, saya tak boleh lah macam ni. Saya tak nak mereka benci awak. Okay kita akan bagitahu mereka juga tapi bukan sekarang maybe tunggu baby besar dulu"

"Kenapa awak macam ni?, kenapa awak nak mempertahankan saya sampai sanggup awak menipu family awak?"

Kata jisoo menangis. Dia terharu dengan sikap taehyung terhadap dia. Taehyung terlalu baik untuk dia.

"Sebab awak isteri saya, saya sayang awak, saya cinta kan awak"

Taehyung peluk Jisoo dan mengosok belakang jisoo.

"Awak jangan risau, saya selalu ada di sisi awak dan protect awak sehingga hujung nyawa saya"

Kata taehyung.

🌷H🌷

Di tempat lain di Ireland.

Seokjin tenung dalam tiba-tiba kawan sekelas nya datang sergah.

"Hoii, what are you thinking bro?"

Tanya L, l juga orang Korea seperti seokjin.

"Nothing, aku just remembered someone"

Balas seokjin. L duduk sebelah seokjin.

"Pasal perempuan ke?"

L senggih-senggih pandang seokjin.

"Yes"

"Your girlfriend?"

"No ex girlfriend"

L angkat kening sebelah.

"Kau masih cinta kan dia?"

"Yes, aku cintakan dia tapi aku buat satu keputusan yang bodoh pergi buang dia"

Kata seokjin ikhlas di lubuk hati dia.

"And then kenapa break up dengan dia?"

Tanya L busy body nak tahu.

"Aku diberi dua pilihan harta atau cinta, aku pilih harta sebab harta penting dalam hidup aku sampai aku buang dia dan anak kami"

L bulatkan mata.

"She's pregnant?"

"Yes she's pregnant"

Seokjim senyum pahit.

"Gila ar, habis tu kau tak nak bertanggujawab ke? anak kau kot"

"Aku akan bertanggunjawab suatu hari nanti tapi sekarang aku nak fokus pada belajar dan dapat harta dari papa aku, lepas tu aku akan tebus semua dosa aku dekat dia dan anak kami"

Kata seokjin berjanji. Bila selesai belajar dan menerima pangkat CEO/harta dari seunghyun dia akan kembali pada jisoo.

"Good luck, semoga dia maafkan kau dan terima kau balik"

Kata semangat L untuk seokjin. Seokjin senyum sikit pada bibir nya.

Seokjin tidak tahu, jisoo dah kawin dengan taehyung. Jisoo dapat lelaki yang lebih jauh baik dari seokjin dan taehyung lebih bertanggunjawab, cinta dan protect jisoo.














To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

👇
👇
👇

HUSBAND Where stories live. Discover now