Perempuan taehyung kejar tadi adalah jisoo. Jisoo pusing badan nya mengadap taehyung.
"Yes mr?"
Taehyung terpenggung melihat kecantikan jisoo. Taehyung memegang dada nya. Dia pelik kenapa jantung nya saat ini berdenyut sangat laju dan cepat.
"Cantik"
Bisik taehyung perlahan tanpa sedar nya dan tenung jisoo.
Taehyung masih tenung dan dia tersenggih-senggih ke jisoo. Dia sudah lupa pasal sunglasses tadi.
Dahi jisoo berkerut hairan kenapa lelaki pakai sunglasses di depan nya ini tersenggih-senggih pada nya.
"Encik?"
Jisoo melambai-lambai tangan nya di depan muka taehyung.
"Encik, are you okay?"
Tanya jisoo.
"Yes, i am okay"
Taehyung tersedar lalu dia buat batuk-batuk sambil pandang ke tepi kerana malu dan taehyung menghulurkan sunglasses kepada jisoo.
"Awak tertinggal ni"
Jisoo pandang sunglasses nya pada tangan taehyung. Dia pandang kearah meja dia duduk tadi dan jisoo pandang taehyung balik.
"Oh, thank you"
Jisoo ambil sunglasses itu dari taehyung dan senyum sedikit.
Taehyung dengan muka serius dan tidak balas senyuman jisoo. Taehyung nak balas senyuman dari jisoo tu tapi dia tahan senyuman nya keluar.
"Welcome"
Balas taehyung.
Jisoo pun pergi dan taehyung pandang jisoo dari belakang.
Taehyung masih pandang jisoo yang pergi dari situ. Tiba-tiba suga menghampiri taehyung.
"Mr taehyung?"
Taehyung terus pandang suga.
"Mr taehyung pandang siapa?"
Tanya suga sambil pandang kearah dimana taehyung pandang tadi tetapi dia tidak nampak siapa pun kerana jisoo telah hilang dari pandangan.
"Tiada siapa lah, jom balik office"
Dalih taehyung.
Taehyung bagi kunci kereta pada suga. Suga ambil kunci itu, taehyung pun berjalan menuju ke kereta.
"B..baiklah mr taehyung"
Kata suga dan ikut belakang taehyung menuju ke kereta dan mereka pulang ke office.
<HUSBAND>
2:00 pagi.
Taehyung terbangun dari tidur kerana mimpi kan jisoo.
Taehyung bangun dari baring dan duduk.
"Kenapa 3 hari ni aku selalu mimpi kan perempuan tu dan kenapa setiap kali aku bayang kan dia jantung ku berdenyut laju macam nak terkeluar dari dada ku ni. Aku pernah rasa macam ni dulu apabila aku bersama joy tapi tak berdenyut selaju macam ni. Perrmpuan (jisoo) apa yang kau buat pada aku? Adakah aku jatuh cinta pada nya?
10 minit kemudian,
Taehyung menguap dan mengantuk.
"Tidur lah"
Kata taehyung, dia baring kan badan nya pada tilam dan tidur sampai ke pagi.
Next day,
Di parking kereta, suga buka kan pintu kereta di belakang untuk taehyung masuk. Mereka akan pergi lunch.
"Hari ni, saya nak lunch sorang-sorang. Awak boleh lunch dengan kawan awak"
Ujar taehyung. Taehyung pergi seat driver, buka pintu masuk dan pergi begitu saja.
"Kenapa dengan mr taehyung tu? Tak pernah-pernah suruh aku pergi lunch dengan kawan aku dan sekarang ni dia suruh aku pergi dengan kawan pula. Emmm pelik"
Kata suga sambil memandang kereta taehyung pandu tadi pergi.
40 minutes later,
Taehyung pun telah sampai cafe dimana dia berjumpa dengan jisoo buat kali pertama. Taehyung sendiri tak tahu dengan perasaan nya terhadap jisoo. Dia nak sangat berjumpa dengan jisoo seolah-olah dia merindui jisoo.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.