H - 25

264 24 0
                                    

Taehyung masuk pejabat myungsoo, ingin memberi tahu berita yang bahagia pada myungsoo.

"Morning atuk"

taehyung berjalan menghala ke myungsoo.

Myungsoo berhenti baca surat khabar, lipat dan letak atas meja.

"Morning"

balas myungsoo. Taehyung duduk depan atuk nya.

"Ada sesuatu berita yang gembira ke atuk nak dengar ni?"

teka myungsoo, dari muka taehyung yang ceria tu, myungsoo dapat tahu taehyung nak bagitahu berita yang gembira.

"Macam mana atuk tahu taehyung ada berita yang gembira nak di sampai kan?"

kata taehyung teruja.

"Dari muka kamu yang ceria ini, atuk dapat rasa ada berita yang baik untuk atuk nak dengar, apa dia?"

taehyung sikit nervous tapi dia harus sampaikan.

"Sebenar nya, taehyung nak...... kawin"

kata taehyung jujur.

myungsoo bulatkan mata nya.

"Betul ni?"

taehyung mengangguk bahagia. Myungsoo turut bahagia, akhir nya cucu nya jumpa seseorang yang boleh menerima dan bahagia kan taehyung.

"Siapa gadis yang bertuah tu?"

tanya myungsoo excited.

"Jisoo, kim jisoo"

"Jisoo? nice name. Bila nak langsung kan pernikahan nya?"

"Kalau boleh taehyung nak kawin secepat mungkin. Taehyung dah bincang dengan keluarga jisoo, maybe next week paling cepat"

kata taehyung. Sekali lagi myungsoo bulatkan mata nya dan terkejut.

"Cepat betul, kenapa cepat sangat ni. Ni daddy dan mummy kamu dah tahu belum?"

"Itu lah masalah nya atuk, malam tadi taehyung ada contact mereka nak bagitahu tentang ni lah tapi daddy mummy busy, next week mereka nak ke dubai ada urusan penting, mereka tak boleh batal kan urusan tu. Maybe daddy dan mummy stay dubai 2 minggu. Rose pula ada exam so taehyung tak bagitahu mereka lah"

"Habis tu nak terus kan juga ke perkhawinan next week tu?"

"Tentu lah nak terus kan"

"Tanpa pengetahuan parents kamu?"

"Macam tu lah jawapan nya atuk"

"Tak boleh tunda 2 minggu lagi ke, tunggu parents dan adik kamu free"

kata myungsoo minta tunda 2 minggu lagi tunggu keluarga taehyung free.

"Tak boleh atuk, taehyung dah buat perjanjian dan taehyubg takut kehilangan jisoo kalau taehyung lambat kan perkhawinan ni"

jawab taehyung desak.

myungsoo nampak taehyung sangat-sangat mencintai jisoo lalu dia setuju.

"Okay, next week kamu boleh langsung kan perkhawinan tu"

taehyung gembira dengar nya. Atuk nya setuju.

"Tapi atuk boleh tak atuk jangan bagitahu daddy, mummy dan rose tentang ni"

kata taehyung.

"Kenapa pula?"

tanya myungsoo binggung. Kenapa taehyung nak rahsia kan perkhawinan ni dari keluarga nya.

"Taehyung nak buat surprise"

"Okay, ada-ada lah kamu ni. Satu lagi bila nak bawa jisoo jumpa atuk?"


To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now