At seokjin's house.
Seunghyun dan sooyoung di dining hall untuk dinner.
Seunghyun nampak seokjin turun tangga.
"Nak pergi mana tu?"
Tegur seunghyun.
"Keluar pergi jumpa kawan"
Balas seokjin.
"Sebelum keluar, daddy nak cakap sesuatu"
Kata seunghyun.
"Kalau daddy nak cakap, cakap jelah sekarang. Seokjin tak ada masa ni"
Balas seokjin.
"Nak, duduk lah dulu. Kami nak cakap sekejap"
Ujar sooyoung ibu kepada seokjin.
Seokjin tidak dapat menolak permintaan sooyoung. Seokjin menghembus nafas yang dalam lalu pergi ke seunghyun dan sooyoung.
Seokjin duduk sebelah sooyoung.
"Daddy nak cakap apa?"
Tanya seokjin.
"Bila kamu nak ke ireland?"
Balas seunghyun sambil bertanya.
"Ireland?"
Tanya seokjin balik dalam keadaan binggung.
"Yes, ireland. Sebelum kamu memegang jawatan CEO dalam company kita, daddy nak seokjin kesana belajar macam mana nak uruskan syarikat kita"
Ujar seunghyun panjang lebar.
"Tapi daddy perlu ke sampai ke sana? Sini tak boleh ke?"
Tolak seokjin untuk pergi ke ireland. Bagi nya ireland dan korea sangat jauh.
"Yes memang perlu kanu pergi sana sebab apa, sebab disana kamu lebih fokus berlajar berbanding di sini. Tengoklah keadaan kamu sekarang tiap-tiap malam berfoya-foya dengan kawan kamu tu. Kamu akan fokus ke belajar dekat sini?"
Kata seunghyun.
"Seokjin nak ke tak nak, seokjin akan pergi juga kesana full stop!"
Sambung seunghyun wajah yang serius.
"Tolong beri seokjin masa untuk berfikir"
Minta seokjin. Dia ingin berfikir dahulu sebelum pergi ke ireland dan meninggalkan orang-orang yang dia sayang di sini.
"Okay, daddy bagi kamu dalam masa 3 bulan. Selepas 3 bulan kamu tetap pergi sana. Selama 3 bulan kamu duduk sini, daddy tak nak kamu buat masalah. Kalau daddy dapat dengar kamu buat masalah automatic daddy tak akan memberi jawatan CEO pada kamu dan semua harta daddy takkan jatuh ke tangan kamu faham?"
Kata seunghyun tegas.
"Faham daddy, seokjin janji tak akan buat masalah"
Balas seokjin.
Seokjin bangun dari kerusi lalu pergi keluar.
"Sayang, betul ke kita buat keputusan ni? Kita hantar seokjin ke ireland"
Ujar sooyoung risau dengan keputusan dia buat ni.
"Betul lah sayang apa yang kita buat ni. Awak jangan risau ok. Everything gonna be alright"
Kata seunghyun memberi kenyakinan kepada sooyoung dan memegang tangan sooyoung.
"Okay"
Balas sooyoung dan memegang tangan seunghyun balik dan memberi senyuman di wajah nya.
Seunghyun membalas senyuman dari sooyoung.
"Jom kita makan nanti sejuk pula makanan di depan kita ni"
Kata seunghyun.
"Okay"
Balas sooyoung.
Mereka berdua menikmati makanan malam mereka.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.