H - 54

57 3 0
                                    

Di Moon cafe,

"Long time no see bro?" seokjin menghampiri namjoon.

Namjoon menoleh ke kiri dimana seokjin berada. Ia bangun dari kerusi dan memeluk sahabat nya itu.

Dah lama tak jumpa. 6 tahun kot tak jumpa.

"Kau sihat?"

Tanya seokjin. Dia menarik kerusi dan duduk depan namjoon.

"Aku sihat"

Jawab namjoon.

"Kau?"

"Of course lah sihat. Kau nampak aku tak sihat ke?"

Kata seokjin menunjukkan badan nya yang sihat ke namjoon.

"Jom order makanan dulu, aku dah lapar tunggu kau ni"

Ujar namjoon sambil menepuk perut nya yang lapar.

Seokjin senggih.

"Yela-yela, kesian nya kawan aku ni"

Kata seokjin dan mereka berdua pun order makanan mereka berdua.

🍈🍈🍈

"Mama mana papa ni? cakap nak keluar sama-sama tapi dia pula takde dengan kita?"

Kata seok ok bosan. Dari tadi dia menunggu papa nya.

"Sabar lah sayang, jap lagi papa datang lah tu. Sabar okay"

Kata jisoo dan dia membelai rambut anak nya. Seok ok mencebik. Jisoo mengecek phone nya ada tak taehyung text nya tapi takde.

Jisoo mengeluh kecil. Mereka dah menunggu hampir 3 jam tapi taehyung masih tak datang juga muncul kan diri nya.

"Mama?"

Panggil seok ok.

Jisoo berhenti pandang phone nya beralih ke seok ok.

"Ye sayang, ada apa?"

"Bosan lah duduk sini"

Kata seok merengek. Dia dah terlalu bosan duduk situ. Duduk je bukan buat apa pun, hanya tengok orang lalu- lalang dihadapan mereka.

"Okay, okay kita pergi makan ais cream nak tak?"

Kata jisoo mengajak anak nya pergi makan ais cream.

"Betul ke mama? papa tak marah ke sebab baru semalam seok ok makan ais cream dengan papa"

"Kalau papa marah, mama marah balik papa"

Kata jisoo.

"Ok ok"

Seok ok bangun dari kerusi hendak pergi ke kedai ais cream.

"Yeay yeay yeay makan ais cream"

Seok ok menyanyi gembira sepanjang menuju ke kedai ais cream. Jisoo hanya mengeleng kan kepala nya tengok anak yang gembira nak makan ais cream.

🍈🍈🍈

Seokjin berjalan menuju ke escalator, dia hendak pulang ke rumah nya, dia mengelamun seketika tentang apa namjoon katakan tadi.

"Kau ada dengar tentang jisoo tak?"

Seokjin bertanya, dia ingin tahu bagaimana dengan jisoo sekarang ni. Dia minum air di depan nya setelah menanya kan tentang jisoo.

"Dia dah kawin bro?"

Seokjin tersedak air yang dia minum.

"Dengan siapa"

Di sudut hati nya rasa terkilan. 6 tahun dia pergi meninggalakn jisoo, dia nak expect apa jisoo masih single atau masih menunggu dia sampai sekarang.

"Cucu Kim myungsoo dari Kim group"

"Kim myungsoo orang terkaya di negara kita ni?"

Namjoon angguk laju.

"Bila mereka kawin?"

"Of course lah selepas kau pergi Ireland. Beberapa minggu kemudian aku dengar dia dah kawin"

Seokjin rasa curiga. Ada benda yang tak kena. Kenapa cepat sangat mereka kawin. Setahu seokjin, jisoo tidak mempunyai kawan lelaki walaupun seorang. Macam mana mereka boleh kawin dalam masa yang terdekat tu?.

"Asal kau tanya pasal dia eh?"

"Takde lah aku tanya je. Nak tahu pasal ex, tak boleh ke?"

"Yela tu. Tapi aku tengok dia dah bahagia dengan suami dia. Kau tak yah lah kacau rumah tangga diaorang"

Seokjin berhenti mengelamun kerana dia terlanggar seorang budak kecil.

"Sorry adik, uncle tak sengaja"




To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

👇
👇
👇

HUSBAND Where stories live. Discover now