H - 17

248 25 0
                                    

Waktu petang,

Taehyung kemas meja kerja nya sebelum dia pulang ke rumah.

Sebelum nak tutup laci almari, taehyung tak sengaja ternampak satu kotak berwarna merah yang berisi cincin.

Cincin itu dari pemberian atuk nya pada 2 bulan yang lepas, selepas dia sah bergelar sebagai CEO KMS group.

Cincin itu bukan cincin biasa tetapi cincin tu dibeli oleh arwah nenek nya untuk digunakan sewaktu taehyung melamar seseorang wanita yang dia cintai.

Taehyung simpan di dalam pocket coat belah kiri nya dan bawa pulang ke rumah. Dia bangun dari kerusi dan  keluar untuk pulang ke kediaman nya.

Dalam perjalanan pulang ke rumah,

"Mr taehyung, kita nak balik terus ataupun mr taehyung nak singgah mana-mana?"

Soal suga yang sedang memandu kereta.

"Balik terus"

Jawab taehyung. Dia sandarkan kepala nya pada seat dan pejam kan mata untuk take a nap.

Suga pandang cermin memandang ke ke belakang sambil angguk.

Mereka terus pulang ke rumah seperti mana diarah kan taehyung tadi.

🌷H🌷

"Duduk perlahan-lahan, kau tu masih lemah"

Kata Joohyun ke jisoo.

Merek berdua baru tiba di rumah.

"Kau nak apa-apa tak? maksud aku kau nak makan apa?"

Soal Joohyun.

Jisoo berfikir dulu sebelum minta.

"Emm, tak pelah aku tak ada selera nak makan"

Tolak jisoo.

"Jisoo, tadi doktor suruh kau berehat dan makan secukup nya untuk kau dan baby kau tu?"

"Baby?"

Yoona merangkap ibu kepada jisoo dan Joohyun yang melangkah masuk ke dalam bilik jisoo.

Semasa jisoo dan Joohyun masuk tadi, mereka berdua lupa nak tutup pintu. Yoona terdengar perkataan baby je yang lain dia tak dengar.

Jisoo dan Joohyun pandang satu sama lain.

"Ermm baby?, apa yang baby nya mama?"

"Mama terdengar kamu berdua sebut perkataan baby tadi"

"Oh baby, tadi joohyun terjumpa dengan seorang baby ni ma, dia sangat comel ma, geram sungguh kami berdua"

Joohyun cover line dan jisoo meniya kan saja.

"Aah ma"

"Oh, hah apa kata kamu berdua bagi mama baby (cucu)"

Kata yoona. Jisoo dan joohyun pandang satu sama lain sekali lagi.

"Yang sorang ni bila nak ada boyfriend? kamu ni straight kan joohyun?"

Kata yoona pada joohyun. Joohyun bulat kan mata.

"Eh mama ni sampai situ pula, of course lah joohyun straight cuma joohyun belum jumpa yang sesuai"

Jawab joohyun dan yoona buat muka 'Iya la tu'.

"Yang sorang ni pula, bercinta sangat tapi tak pernah bawa boyfriend tu jumpa kami. Jisoo bila kamu nak bawa boyfriend tu jumpa papa dan mama?"

Kata yoona kepada jisoo. Parents jisoo tahu dia ada boyfriend tapi mereka tak tahu siapakah boyfriend jisoo, jisoo tak pernah ceritakan pasal seokjin pada parents nya.

Jisoo pandang ke bawah, kesedihan nya mula datang kembali.

Joohyun nampak jisoo mula sedih, dia bawa yoona keluar.

"Mama jom lah kita kedapur, joohyun terasa nak makan cake mama buat tengah hari tadi"

Joohyun tarik yoona untuk keluar.

"Tapi mama tak habis cakap dengan jisoo lagi"

"Lain kali lah mama cakap dengan jisoo"

Joohyun berjaya tarik yoona keluar dari bilik jisoo.

To be continued.....

🌺🌺🌺

~Selamat hari raya semua, see u next week~ 😘😘

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now