H - 20

265 21 0
                                    

"Jisoo, saya tahu kita baru je berkenal tapi saya tetap nak cakap, kim jisoo sudi kah awak jadi isteri saya, jadi peneman hidup saya dan saya janji akan bahagia kan awak?"

Taehyung keluarkan kotak cincin dari saku coat nya, letak atas meja dan tolak kearah jisoo.

Jisoo terkejut, membulatkan mata dan mulut nya ternganga sikit, lidah nya kelu tak tahu nak cakap apa.

"Betul ke aku dengar ni? Ke aku mimpi ni? Biar betul dia ni melamar aku"

Jiyoung dan yoona sangat terkejut, dalam terkejut mereka juga rasa bahagia, tak lama lagi salah satu anak mereka akan mendirikan rumah tangga.

Joohyun tak kalah terkejut, baru je pagi tadi adik dia tinggalkan oleh sang kekasih hati nya dan malam ni pula ada seseorang jejaka yang tampan datang kerumah dan melamar jisoo di depan dia, jiyoung dan yoona.

"I sorry, I think we need to talk, jom ikut saya"

Jisoo bangun dari sofa berjalan menuju ke dapur, mereka berbincang di dapur.

Taehyung bangun ikut jisoo dari belakang.

"Awak dengar tak apa yang kita dengar tadi?"

Soal yoona tak percaya.

"Dengar, betul ke anak kita nak kawin"

kata jiyoung excited.

Joohyun pergi kedapur senyap-senyap sementara jiyoung dan yoona tengah teruja di ruang tamu, dia nak dengar perbualan antara jisoo dan taehyung.

Di dapur,

Jisoo pandang ke belakang taehyung memandang parents dia di ruang tamu.

"Apa tadi tu?"

Soal jisoo. Dia pandang straight ke anak mata taehyung.

"Saya lamar awak"

Balas taehyung polos.

"Saya tak kenal awak dan awak pun tak kenal saya macam mana awak datang sini dan lamar saya depan keluarga saya? kita baru je berjumpa dan kenal pagi tadi"

Kata jisoo tak percaya pada taehyung.

"Tak awak salah, kita pernah berjumpa pada 3 minggu lepas, awak tak ingat saya?"

Muka jisoo jadi blur, dia pernah jumpa taehyung ke sebelum ni? dia tak dapat ingat.

"Kali pertama kita jumpa di cafe selalu awak lunch tu. Awak ingat tak lagi, seorang lelaki pakai cermin mata hitam panggil awak dan pulang kan cermin mata awak yang tertinggal atas meja. Lelaki tu saya"

Kata taehyung, jisoo cuba mengingati taehyung.

"Ingat tak?"

Jisoo ingat, lelaki tu. Jisoo angguk tanda dia sudah menginganti taehyung.

"Sejak pertemuan pertama kita, saya jatuh cinta dekat awak, sejak dari tu saya sentiasa ingat awak, awak selalu ada didalam fikiran saya. Saya makan tak selera, tidur tak lena kerana asyik ingat kan awak. Setiap hari saya tunggu awak di cafe nak jumpa awak tapi saya tak sempat nak kenalkan diri saya pada awak sehingga saya ternampak awak bersama ex boyfriend awak. Sejak dari itu saya kecewa dan ingin lupakan awak tapi saya tak boleh lupakan awak. Setiap kali saya nak lupa dan buang perasaan saya ni terhadap awak, saya makin rindu dan cinta kan awak. Sehingga pertemuan kita pagi tadi, Saya sedih sakit tengok awak di tinggalkan oleh ex boyfriend awak dan saya sanggup jadi suami dan ayah anak dalam kandungan awak tu"

Kata taehyung. 

To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now