H - 37

209 24 3
                                    

Di meja makan,

Jisoo tiba-tiba berhenti makan dan tekak dia rasa meloya.

Jisoo letak sudu dan garfu tepi pinggan. Letak tangan dia pada mulut dan bangun dari kerusi.

"Jisoo, awak okay ke?"

Tanya taehyung, dia pun turut
bangun dari kerusi.

Rosé pun berhenti makan dan memandang kedua-dua taehyung dan jisoo dengan tanda tanya pada muka dia.

Jisoo tak sempat nak jawab, dia terus berlari ke singki. Taehyung ikut jisoo ke singki.

"Uweeekkkk"

Jisoo muntah, dia tak boleh masuk/makan dengan makanan dia makan tadi tu.

Taehyung pegang rambut jisoo supaya tak berjurai ke depan dan mengosok belakang jisoo.

Rosé bangun dari kerusi pergi kearah taehyung dan jisoo.

"Jisoo sis okay ke?"

Tanya rosé. Taehyung pusing belakang pandang adik dia.Jisoo pula sambung muntah, dia dah tak fikir benda lain selain muntah.

"Jisoo sis pregnant ke?"

Soal rosé, dia rasa jisoo ni pregnant. Taehyung mengangguk perlahan-lahan kerana memang betul jisoo sedang pregnant.

Rosé bulatkan kan mata dia. Betul ke kakak ipar dia pregnant tapi mereka baru je kawin, tak kan dah pregnant kot.

"Really?"

Tanya rosé tapi tak keluar suara tapi hanya angin-angin saja. Taehyung mengangguk lagi.

"So aku akan jadi aunty?. Anak buah aku dalam ada dalam perut jisoo sis. Woww"

Kata rosé pada diri dia sendiri dalam keadaan yang teruja dan juga gembira. Tak lama lagi dia akan menimbang seorang anak buah.

Jisoo basuh mulut dia.

"Saya nak ke bilik?"

Minta jisoo, dia dah tak larat. Selera makan dia pun dah hilang.

"Awak tak nak makan ke?"

Jisoo mengeleng tak nak makan. Dah tak ade selera buat apa nak makan lagi nanti muntah balik.

"Okay, jom kita masuk bilik rehat"

Taehyung bawa jisoo ke bilik.

"Kau ke tepi sikit"

Taehyung tolak rosé sikit beri laluan untuk dia dan jisoo.

"Kau boleh dinner sorang kan?"

Tanya taehyung ke adik dia.

"Boleh je. Kau tu pergi jaga sis aku tu"

Balas rosé.

Di dalam bilik,

"Awak tak pergi makan ke?"

Tanya jisoo yang tengah tidur atas katil sementara taehyung duduk tepi jisoo teman isteri tersayang dia.

"Saya boleh makan nanti"

Balas taehyung. Dia membelai rambut jisoo.

"Kalau awak lapar, awak boleh turun makan bersama rosé. Sian adik awak makan sorang-sorang bawah tu"

Jisoo rasa tak senang hati rosé makan sorang dekat bawah tu.

"Its okay rosé boleh makan sorang. Saya tetap di sini jaga awak. Bila saya lapar nanti saya turun"





To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now