Di dalam kereta,
"Taehyung berhenti di store sekejap, saya nak beli sesuatu"
Kata jisoo.
"Okay"
Taehyung bagi signal kiri dan berhenti depan store.
"Nak saya temankan tak?'
Soal taehyung, jisoo mengeleng tak nak taehyung temankan.
"Okay"
Jisoo ambil purse dan keluar dari kereta. Taehyung tunggu dalam kereta.
20 minutes later,
Taehyung masih tunggu jisoo di dalam kereta, dia nampak satu sampul surat warna putih di seat jisoo duduk tadi. Kemungkinan surat itu jisoo punya.
Taehyung ambil dan baca surat tersebut tanpa meminta kebenaran dari jisoo.
My dear jisoo,
Mulai u baca surat ni, kita dah tak ada apa-apa hubungan lagi. Kita broke up. I tak tahu sama ada anak dalam kandungan u tu anak i ataupun tak. I tak yakin anak tu anak i, maybe u pregnant anak orang lain. So selepas ni jangan contact I lagi dan jangan cari I langsung faham. I buang u dan tinggalkan u..
Sincerely,
Your Im seokjin.
Taehyung tergaman sekejap selepas baca surat tu. So jisoo sedang pregnant sekarang anak ex-boyfriend dia.
Taehyung rasa tak sedap hati, dah lama sangat jisoo dalam store tak keluar-keluar dari tadi, lalu dia keluar dari kereta pergi masuk kedalam store.
Taehyung cari jisoo satu store tu tapi dia tak jumpa jisoo.
Pada 10 minit lalu, jisoo telah keluar dari store itu senyap-senyap tanpa taehyung notice dan pergi naik teksi.
Taehyung pergi tanya cashier store tu.
"Adik, ada nampak tak seorang perempuan rambut hitam panjang pakai baju kelabu dalam 20 minit lepas?"
Tanya taehyung.
"Oh akak tu, encik ni mesti taehyung kan?"
Taehyung mengangguk.
"Akak yang encik cari tu suruh saya bagi ni dekat encik"
Taehyung ambil satu kertas dari tangan cashier tu dan baca.
Taehyung sii thank you tolong saya. Saya boleh balik sendiri, awak jangan risau. Saya akan okay. Thanks sekali lagi, saya harap kita akan berjumpa lagi di masa akan datang. bye.
Kim jisoo.
"Dik thank you"
Taehyung keluar dari store tu bawa kertas note dari jisoo.
Taehyung cari jisoo sekitar situ, adakah jisoo masih berada di situ tapi sayang nya tak ada. Jisoo dah pergi.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.