2 hours later,
Jisoo masih menunggu kedatangan seokjin di situ.
"Maaf number yang anda dail tidak dapat dihubungi"
Kali ini ke 100 jisoo cuba call seokjin tapi sayang nya dia tak dapat nak contact seokjin langsung.
"Mana u ni?"
Jisoo pandang sekeliling park tu. Dia tunggu sedikit lagi, kalau seokjin tak sampai juga, dia akan pergi ke apartment seokjin.
Sekarang ni jisoo hanya fikir positive saja, seokjin akan tanggungjawab anak dalam kandungan nya. Yang negative dia buang jauh-jauh.
30 minutes later,
Seokjin masih belum muncul kan diri nya, so jisoo nekad akan pergi ke apartment seokjin sekarang.
Apabila jisoo bangun dari kerusi, ada seseorang memanggil jisoo.
"Jisoo!"
Jisoo pandang kearah orang yang panggil dia tadi dengan sedikit mengeluarkan senyuman pada wajah nya.
🌷H🌷
Joohyun tolak pintu bilik jisoo dan masuk.
"Jisoo?"
Panggil joohyun, dia tak nampak jisoo berada di katil nya. Dia tak tahu jisoo keluar awal pagi tadi.
"Jisoo yahh~~~"
Joohyun panggil jisoo dalam nyayian tapi tak ada juga jisoo menyahut panggilan nya.
"Eh, kemana pula budak ni?"
Soal joohyun pada diri nya sendiri.
Joohyun pergi bilik mandi, dan cuba buka maybe jisoo dalam bilik itu ke.
"Tak da juga, dia pergi mana?"
Joohyun hendak tutup pintu bilik mandi tu, tiba-tiba mata dia terpandang satu alat plastik yang kecil dan panjang nya sedang-sedang diatas singki.
Dia tak jadi tutup pintu lalu dia masuk ke dalam, dia sangat ingin tahu apa benda kah alat plastik tu.
"Ini pregnancy kit"
Kata joohyun dan dia terbaca keputusan positive pada alat tu. Mata nya terus jadi bulat dan besar.
"She's pregnant?"
Kata joohyun tak percaya. Adik nya pregnant sebelum kawin.
🌷H🌷
"Hi namjoon"
Tegur jisoo. Namjoon adalah kawan rapat seokjin.
"Hi, jisoo"
Tegur namjoon balik.
"Jogging ke?"
Soal jisoo.
"Tak, aku ke sini nak bagi sesuatu dekat kau"
Namjoon keluar kan satu sampul surat berwarna putih dalam beg galas dan bagi ke jisoo.
Jisoo ambil sampul surat tu dengan muka blur.
"Dari siapa?"
Soal jisoo, dia pandang sampul tu tapi tak ada nama pengirim pun.
"Seokjin"
Jisoo terus pandang namjoon. Lelaki itu dia tunggu sejak dari pagi tadi.
"Seokjin? Mana dia sekarang?"
Soal jisoo, kenapa perlu namjoon datang sini dan bagi sampul surat ni pada dia. Kemana seokjin?
Namjoon mengeleng kepala dan angkat bahu nya tanda dia tak tahu dimana seokjin berada sekarang ni.
Pada pagi tadi dia terjumpa sampul surat tu di depan apartment dan juga stick note dari seokjin supaya bagi sampul ni pada jisoo pada pagi ni di han river park.
"Aku tak tahu dan aku terpaksa pergi dulu, aku ada banyak kerja nak buat"
Kata namjoon dan pergi dari situ.
Hati jisoo berdebar-debar saat ingin buka sampul surat tu. Adakah ini berita baik atau berita yang buruk dari seokjin.
Jisoo membaca surat tersebut. Dia rasa sesak susah nak nafas, seokjin telah pergi meninggalkan dia dan anak dalam kandungan ni.
Seokjin lari kan diri tanpa bertanggungjawab anak dalam perut nya.
Jisoo menangis kuat di situ tanpa peduli kan orang awam yang lalu-lalang di hadapan nya.
Sehingga ada seorang jejaka yang kacak menghulurkan satu botol air mineral pada jisoo.
Jisoo dongak kepala nya pandang jejaka tersebut, mata nya merah dan air mata nya belum berhenti jatuh ke pipi.
"Nah minum air mineral ni dulu"
Jejaka itu senyum ke jisoo.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.