"Papa, mama jisoo terima lamaran taehyung"
Potong joohyun, dia baru sampai dan berdiri belakang jisoo.
Taehyung dan jisoo tergaman bila joohyun berkata macam tu.
"Oh really?"
Kata jiyong dan yoona serentak dalam wajah yang sangat bahagia terpapar pada wajah mereka.
Jisoo mengeleng, dia tak setuju pun. Joohyun je yang buat cerita.
"Yes papa mama"
Balas joohyun lagi.
Jiyong dan yoona pergi dan peluk jisoo.
"Syukur lah akhir nya salah seorang puteri papa ni kawin juga"
Kata jiyong bahagia. Dia dah lama menunggu salah seorang puteri nya kawin.
Jisoo tak dapat kata-kata apa, lidah nya kelu untuk mengatakan bahawa dia tak terima pun lamaran taehyung hanya joohyun saja yang terima.
"Mama pun turut happy jisoo, terima kasih buat kami happy macam ni"
Kata yoona pula, dia menangis kerana terharu.
Jisoo tak sampai hati nak luka kan hati ibubapa nya lalu dia terpaksa menerima lamaran taehyung demi membahagia kan kedua-dua ibu bapa dia.
"Ye papa mama jisoo terima lamaran taehyung, semua tentang perkhawinan tu papa mama boleh tanya taehyung, jisoo nak naik atas berehat"
Jisoo pandang ke taehyung seketika sebelum naik atas. Dia dah give up dan tak nak fikir apa-apa lagi. Dia hanya ingin fikirkan tentang anak dalam kandungan nya saja.
Alangkah bahagia nya taehyung, jisoo telah menerima lamaran nya dan jisoo akan jadi isteri nya tak lama lagi.
Joohyun pun turut bahagia, akhirnya jisoo menerima juga lamaran taehyung, tak sia-sia dia buat macam tu, tipu jiyong dan yoona yang jisoo menerima lamaran taehyung.
Setelah jisoo naik atas, Taehyung, jiyong, yoona dan joohyun berbincang tentang majlis perkhawinan akan datang tak lama lagi.
🌷H🌷
Joohyun masuk bilik jisoo, dia nampak jisoo sedang menangis di atas katil.
"Kenapa kau buat macam tu joohyun? kenapa kau cakap pada papa dan mama aku terima dia padahal aku tak terima pun"
Kata jisoo sedih.
Joohyun berjalan ke katil jisoo dan duduk di hujung katil, dia duduk membelakangi jisoo.
"Aku buat macam tu kerana aku sayang kan kau jisoo, aku nak anak dalam kandungan kau tu ada ayah sebelum dia keluar. Aku tengok taehyung tu ikhlas nak memperisterikan kau. Aku tengok dia betul-betul cinta kan kau, dia sanggup datang sini dan melamar kau depan parents kita. Kalau dia tak cinta kan kau, dia tak datang sini dan lamar kau"
Kata joohyun.
"Tapi aku tak cinta kan dia joohyun"
"Sekarang memang kau tak cinta kan dia tapi selepas kawin aku yakin kau akan cinta kan dia"
Joohyun pusing badan ke jisoo.
"Trust me jisoo, kau akan jatuh cinta pada dia. So please jangan ubah fikiran kau untuk batal kan perkhawinan tu dan mula dengan new life kau, lupakan seokjin".
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.