"Jisoo nanti dulu"
Kata joohyun ke jisoo dan jisoo ikut cakap joohyun untuk tidak pergi dari situ.
"Betul ni awak cinta dan sayang kan adik saya?"
Soal joohyun ke taehyung.
Dengan laju taehyung angguk dan mengaku.
"Yes, saya cinta dan sayang kan jisoo"
"Joohyun!"
Jisoo naikan suara sedikit ke joohyun. Dia tahu apa joohyun cuba buat ni.
Joohyun tak peduli kan jisoo malah dia menerima lamaran taehyung bagi pihak jisoo.
"Kalau macam tu, saya dari pihak jisoo dan menerima lamaran awak"
"Joohyun! apa yang kau cuba buat ni?"
Soal jisoo tak puas hati. Suka hati je joohyun buat keputusan ni untuk dia.
"Jisoo cuba guna kan otak kau sikit. Ada taehyung ni boleh selamat kan kau. Papa mama takkan tahu yang kau tu mengandung anak luar nikah kalau kau kawin dengan taehyung. Lagipun kau pun dengar sendiri dari mulut taehyung, dia akan jaga anak tu macam anak dia sendiri"
"Habis tu kau nak aku kawin dengan stranger ni. Joohyun aku tak tahu pun siapa dia ni dan keputusan aku tetap sama, aku tak kan terima"
Sebelum pergi dari dapur, jisoo menatap taehyung.
"Lebih baik awak balik je. Saya tak perlu kan 'pak sanggup' macam awak untuk anak saya"
Joohyun pegang tangan jisoo, dia tak puas lagi, jisoo harus terima lamaran taehyung untuk kebaikan dia juga.
"Joohyun lepaskan tangan aku, please. Kalau kau sayang aku sila lepaskan kan tangan aku"
Joohyun lepaskan tangan nya dari jisoo dan jisoo pun pergi dari situ.
"Awak jangan risau, saya akan pastikan jisoo menerima lamaran awak"
Kata joohyun.
Taehyung mengangguk dan senyuman pahit pada wajah nya.
Joohyun pergi dapat kan jisoo dan pujuk dia sampai dia terima lamaran taehyung.
🌷H🌷
Di ruang tamu,
Jisoo hendak naik ke bilik tapi jiyoung bersuara.
"Jisoo, mana taehyung?"
Kata jiyoung. Dia tak nampak jisoo bersama taehyung.
"Dapur"
Jawab jisoo.
"So apa jawapan jisoo? Jisoo terima kan lamaran taehyung kan"
Kata yoona gembira. Dia tak sabar nak menantukan taehyung sebagai menantu nya.
"Mamaa, jiisoo..."
"Papa, mama jisoo terima lamaran taehyung"
Potong joohyun, dia baru sampai dan berdiri belakang jisoo.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.