Seokjin turun dari tangga untuk keluar pergi jumpa jisoo.
Sooyoung nampak seokjin turun dari tangga lalu dia tegur seokjin.
"Seokjin nak pergi mana tu?"
Seokjin berhenti dari jalan.
"Oh mummy, seokjin nak pergi keluar jumpa kawan"
Bagitahu seokjin jujur.
"Nak pergi jumpa kawan or girlfriend?"
Balas sooyoung bergurau dan seokjin hanya senyum.
"Iya nak jumpa kawan"
Jawab seokjin bohong.
"Yea-yea, by the way nanti daddy nak jumpa kamu"
Kata sooyoung.
"Hah? daddy nak jumpa seokjin tapi kenapa?"
Sooyoung angkat bahu nya tanda tak tahu.
"Tak tahu"
Jawab sooyoung.
"Yea, nanti lah seokjin jumpa daddy, seokjin pergi dulu nanti kawan tunggu pula"
Sooyoung angguk dan seokjin terus pergi keluar.
🌷H🌷
Di depan cafe, seokjin dan jisoo sama sampai di depan pintu cafe dan mereka masuk ke dalam.
"So apa berita yang gembira yang u nak kata kan pada i?"
Jisoo senyum lebar untuk memberitahu berita gembira ni pada seokjin. Dia memegang kedua-dua tangan seokjin dan seokjin turut senyum.
"Uhmm, sebenar nya...."
Jisoo nervous nak cakap, seokjin tunggu apa yang jisoo nak katakan.
"Sebenar nya I pregnant"
Senyuman pada wajah seokjin tadi terus kendur apabila dia dapat tahu jisoo pregnant. Semua amaran dari seunghyun hari tu imbas dalam kepala seokjin dan dia termenung sekejap.
"U?"
Jisoo panggil dan seokjin terbangun dari termenung nya tadi.
"Uhmmm....reall....."
Tiba-tiba seokjin menerima incoming call dari seunghyun.
Seokjin lepaskan tangan nya dari jisoo dan mengambil phone untuk jawab panggilan itu.
"Excuse me, I nak jawab panggilan ni jap"
Seokjin pergi keluar dari cafe itu, jisoo hanya pandang seokjin dia tak dapat teka reaksi seokjin tadi gembira atau tak.
"Seokjin, kamu ada di mana?"
Tanya seunghyun setelah seokjin angkat panggilan tadi.
"Dekat luar, daddy nak jumpa seokjin ke?"
soal seokjin.
"Yes, daddy nak jumpa kamu sekarang"
"Baiklah, seokjin datang sekarang"
Seokjin masuk ke dalam cafe untuk bagitahu jisoo.
"U, I terpaksa balik sekarang, daddy I nak jumpa. Hari esok kita bincang okay. Pagi esok kita jumpa dekat han river park"
Jisoo senyum sikit
"Okay"
Kata jisoo sedikit hampa.
Seokjin kiss dahi nya dan pergi dari cafe tinggalkan jisoo di situ.
🌷H🌷
Seokjin berjumpa dengan seunghyun di sesuatu tempat.
"So, kamu tak buat keputusan lagi? kamu tinggal 2 minggu lagi, kalau kamu tak nak pergi, daddy terpaksa hantar kamu juga kesana"
"Tak daddy, seokjin dah buat keputusan, seokjin akan pergi ke sana. Malam ni juga seokjin boleh pergi"
Dalam perjalanan nak jumpa seunghyun tadi, seokjin dah fikir masak-masak, dia akan pergi ke Ireland. Dia lebih memilih pergi Ireland dan tinggalkan jisoo.
Seokjin tak rela kehilangan kemewahan yang dia ada sekarang berbanding jisoo dan anak dalam kandungan jisoo tu.
Seunghyun lega dengar jawapan anak nya, seokjin setuju nak pergi ke ireland.
"Seriously?"
Tanya seunghyun sekali lagi, dia nak dengar kepastian dari seokjin sekali lagi.
Seokjin angguk sambil senyum.
"Yes daddy. Kalau boleh seokjin nak pergi malam ni juga"
Seokjin saja je nak pergi awal kerana dia tak nak seunghyun dapat tahu yang dia sudah pregnant kan anak orang dan dia tak dapat semua harta senghyun nanti.
"Baiklah, lebih cepat kamu pergi lebih bagus"
Seunghyun gembira dan setuju cadangan seokjin itu lalu dia telefon seseorang untuk booking ticket ke ireland untuk malam ni dan seokjin akan ke Ireland pada malam ni juga.
🌷H🌷
9:00 am. At Han river park, dimana seokjin berjanji nak jumpa jisoo di situ.
Jisoo menanti kedatangan seokjin, tadi dia cuba call seokjin tapi phone nya off.
"Mana dia ni? janji nak jumpa sini"
Kata jisoo sambil memandang sekitar situ untuk mencari seokjin.
Tanpa pengetahuan jisoo, seokjin sudah berangkat ke Ireland pada malam tadi.
To be continued.....
🌺🌺🌺
Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...
Sorry kalau ada typos ataupun silap.
Thank you....
👇
👇
👇
YOU ARE READING
HUSBAND
FanfictionKerana cinta, Taehyung sanggup memperisterikan jisoo dan jadi pak 'sanggup' anak dalam kandungan Jisoo. * Nak tahu apa yang akan terjadi diantara mereka? Baca lahhh.. * Picture take from mr/mrs google.