H - 40

187 20 0
                                    

Taehyung tersenggih-senggih memandang gambar perkhawinan dia dan jisoo di atas meja kerja dia. 

Taehyung ambil satu frame gambar jisoo seorang. Taehyung membelai wajah jisoo pada gambar.

"I miss you and I love you so much"

Taehyung cium gambar jisoo dan letak balik.

Taehyung keluar kan phone dan call jisoo.

Tak sampai beberapa saat jisoo dah jawab call taehyung.

"Hello?"

Kata taehyung selepas jisoo angkat call dia.

"Hello?"

Jawab jisoo, mata dia memandang kertas di depan dan tangan dia sedang tanda tangan pada kertas tersebut.

Taehyung senyum sampai telinga kerana dapat mendengar suara jisoo walaupun dalam talian.

"Kenapa?"

Soal jisoo. Kenapa taehyung call dia pada waktu macam ni.

"Saje je nak dengar suara awak and saya rindu awak"

Kata taehyung. Jisoo terus berhenti tanda tangan dan termenung memikirkan taehyung. Kenapa sikap taehyung macam ni?

Beberapa saat kemudian taehyung panggil jisoo kerana senyap je.

"Awak?"

"Awak?"

"Sorry, boleh tak awak call saya nanti, saya nak buat kerja sikit"

Kata jisoo dia tukar topik, dia malas nak layan suami dia tu.

"Hmm baiklah kita jumpa lunch nanti"

Jawab taehyung dan tamatkan panggil.

🍈🍈🍈

11:30 pagi,

Masih di pejabat jisoo.

Tuk,tuk

"Masuk"

Kata jisoo. Dia sedang menaip pada keyboard dan mata dia memandang screen computer.

Orang yang ketuk pintu jisoo tadi adalah taehyung.

Taehyung masuk tutup pintu dan bersandar pada pintu sambil memandang ke jisoo dengan senyum.

Jisoo rasa hairan lah kenapa orang yang ketuk pintu dia tadi senyap je tanpa bersuara menegur jisoo.

Jisoo mendongak kepala dia sikit memandang kearah pintu. Dia ternampak taehyung.

"Fokus nya berkerja?"

Taehyung berjalan menghala ke jisoo.

Jisoo pandang jam baru pukul 12 tengah hari bukan pukul 1 petang.

"Awal nya awak datang kita pergi lunch pukul 1 kan?"

Soal jisoo. Taehyung tarik kerusi depan jisoo dan duduk.

"Ye pukul 1 tapi saya saje je datang awal sebab nak jumpa awak"

Kata taehyung jujur. Dia tak dapat menahan rindu nya terhadap jisoo.

"Tapi kan awak saya tak boleh keluar pergi lunch sekarang saya ada banyak kerja nak siapkan sebelum pergi lunch"

Kata jisoo memberitahu taehyung dia nak habis kan kerja dia dulu sebelum pergi lunch dengan taehyung.

"Takpe lah awak buat kerja awak tu. Saya tunggu awak dekat sini sampai kerja awak siap"

"Suka hati awak lah. Awak nak minum apa-apa tak?. Saya pergi buat untuk sekarang"

Taehyung geleng tak nak. Dia tak nak jisoo banyak bergerak.

"Okay"

Jisoo buat kerja dia. Taehyung pula tongkat dagu dia dan memandang jisoo buat kerja dengan pandangan kasih sayang.

To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now