H - 45

88 13 2
                                    

5 days later,

Keluar taehyung dan keluarga jisoo berkumpul.

Jiyoung dan yoona terkejut apabila mendengar berita jisoo pregnant. Mereka tak sangka akan menerima cucu secepat ini yela taehyung dan jisoo baru je kawin.

Di ruang tamu riuh rendah bila 2 ahli keluarga bertembung membincang kan tentang cucu yang tak keluar lagi dalam perut.

"Kita perlu shopping  beli pakaian untuk cucu kita nanti"

Kata taehee kepada yoona dengan excited.

"Mummy kenapa kalut sangat ni, kita tak tahu apa jantina baby, mummy dah nak pergi beli baju"

Celah taehyung. Dia dengar je apa mummy dan mama nya berbual-bual tentang baby.

"Biarlah mummy kamu tu taehyung, nak pergi shopping, bukan untuk orang luar tapi cucu dia sendiri"

Kata jihoon back up isteri dia. Jiyoung dan yoona hanya ketawa kecil.

Taehyung ternampak jisoo keluar dari dapur membawa satu jar air kosong, dia gegas bangun dari duduk nya pergi ke arah jisoo.

"Biar saya bawa, awak tak boleh buat kerja berat-berat sangat"

Taehyung ambil dari tangan jisoo dengan perlahan supaya tak jatuh ke lantai.

"Air ni tak berat mana pun"

Jisoo berkata, air tu memang tak berat tapi taehyung je yang mengada nak bawa. Kalau boleh dia tak nak jisoo buat apa-apa.

~Skip~

Seusai perjumpaan antara kedua-dua keluarga tadi. Taehyung dan jisoo pulang ke mansion mereka.

Manakala jihoon, taehee dan rose pula akan pulang ke New York.

🌷H🌷

5 months later,

Taehyung berjalan menuju kearah lift untuk pergi ke bilik. Dia baru saja balik dari pejabat.

Sampai saja depan pintu bilik, dia terdengar suara jisoo menangis. Pintu bilik terbuka sikit.

Taehyung nampak jisoo menangis sambil menantap phone. Dia dah tahu sebab kenapa jisoo menangis.

Sudah 5 bulan mereka kawin tapi jisoo masih belum move on dari bekas sang kekasih nya. 5 bulan juga lah taehyung menahan kecewa. Hari ni taehyung nekat untuk menegur jisoo.

Taehyung masuk terus pergi dekat jisoo. Jisoo teragak terkejut tiba-tiba taehyung masuk dengan muka yang agak ketat.

Jisoo lap air mata nya. Taehyung rampas phone jisoo dan dia nampak gambar seokjin terpapang pada screen, memang dia dah agak dah lalu dia campak atas di lantai.

Hand phone jisoo pecah screen. Jisoo pandang phone nya tak berkelit-kelit mata. "Sampai bila awak nak ingat kan dia lagi!" taehyung tinggi kan suara nya pada jisoo.

Ini kali pertama kali taehyung tinggi kan suara pada jisoo. Jisoo terkejut, dia baru saja tengok sisi kemarahan dari taehyung. Selama mereka kawin taehyung selalu baik dan senyum.

"Dalam hati awak tu memang tak ada untuk saya ke jisoo? sikit pun takde?" jisoo diam tak berkata apa-apa.

To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now