H - 12

264 23 0
                                    

Taehyung keluar dari rumah, pada pagi ini dia tak pakai seragam pergi pejabat malah dia pakai pakaian ingin pergi riadah. Taehyung ingin berjogging sebentar sebelum masuk kerja.

Taehyung ternampak suga berdiri depan kereta audi selalu dia dan suga pergi ke pejabat.

Taehyung berjalan kearah suga.

"Hari ni saya masuk pejabat lambat sikit"

Bagitahu taehyung.

"Awak boleh pergi pejabat sekarang dan semua meeting saya pada pagi ni postponed pada petang nanti ataupun pagi esok"

Sambung taehyung lagi.

"Baiklah mr taehyung"

Suga menurut perintah dari atasan nya. Suga naik kereta audi dan pergi pejabat.

Taehyung pula menaiki salah satu kereta sport nya iaitu Bugatti chiron pergi ke taman untuk berjogging.

Ya jejaka yang kacak memberi satu bottle air mineral kepada jisoo tadi adalah taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ya jejaka yang kacak memberi satu bottle air mineral kepada jisoo tadi adalah taehyung.

Siap berjogging, taehyung menuju ke kereta ingin pulang ke rumah.

Perjalanan berhenti apabila dia nampak seseorang wanita dia kenal iaitu jisoo, sedang menangis.

Taehyung beli air mineral di mesin air dan pergi menghampiri jisoo. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia nak pergi dekat jisoo padahal jisoo telah patah kan hati nya beberapa minggu yang lalu. 

Taehyung menghulur air mineral pada jisoo.

Jisoo dongak kan kepala nya pada taehyung, mata merah dan air mata nya masih mengalir ke pipi.

Taehyung sakit melihat keadaan jisoo macam tu.

"Nah ambil dan minum ni"

Taehyung bagi satu senyuman pada wajah nya walaupun pedih di dalam hati nya.

Jisoo mengelap air mata nya dan dia slow-slow mengambil bottle tu dari tangan taehyung.

"Thank you"

Kata jisoo perlahan tapi taehyung dapat mendengar. Jisoo buka penutup bottle tu dan minum sedikit.

"Boleh saya duduk?'

Minta taehyung sebelum duduk sebelah jisoo. Jisoo mengangguk kecil, dia bagi taehyung duduk sebelah dia. 

Taehyung duduk sebelah jisoo sambil pandang ke jisoo.

"Emm actually, saya bukan nak jadi busybody ataupun apa, saya cuma nak tanya, awak ada masalah ke?"

Tanya taehyung.

Jisoo pandang taehyung dan dia terus menangis lagi. Taehyung panik jisoo sambung menangis lagi.

"Sorry, sorry saya tak patut nya tanya"

Kata taehyung minta maaf.

"C..an I.. borrow your shoulder"

Minta jisoo dalam tangisan.

"Yes, sure"

Kata taehyung laju. Dia dekat kan badan dia ke jisoo.

Taehyung rendah kan sikit bahu dan jisoo letak kepala nya ke bahu taehyung.

Taehyung rendah kan sikit bahu dan jisoo letak kepala nya ke bahu taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa dia tinggalkan saya?"

Jisoo luahkan perasaan sedih nya ke taehyung. Air mata nya masih mengalir ke pipi.

Taehyung bulatkan mata nya. So jisoo dan lelaki tu dah tak ada hubungan lagi.

"Kenapa dia pergi disaat saya sangat perlu kan dia?"

Jisoo menangis lagi.

"Saya sayang dan cinta dia tapi kenapa dia tinggalkan saya"

Taehyung turut rasa sedih, jisoo mencintai lelaki lain bukan dia.

"Awak boleh menangis sepuas-puas hati awak dan awak boleh luahkan semua isi hati awak pada saya, saya sudi nak dengar"

Kata taehyung. Dia sanggup mendengar semua luahan hati jisoo walaupun nanti dia sendiri yang sakit juga.

To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now