H - 39

219 19 2
                                    

Next day,

Taehyung dan jisoo baru selesai breakfast.

Rosé dekat atas belum bangun tidur lagi. Malam semalan entah pukul berapa dia tidur.

"Awak hari ni biar saya hantar dan jemput awak dari kerja"

"Awak tak busy ke?"

"Tak, hari ni saya tak busy"

"Its okay, saya boleh drive sendiri. Saya tak nak lah susah kan awak untuk ambil dan hantar saya"

Tolak jisoo, dia tak nak menyusahkan taehyung. Taehyung dah banyak sangat tolong jisoo.

"Nope, saya hantar dan jemput awak kerja. Saya tak nak awak drive sorang-sorang, saya risau tentang kandungan awak tu"

"Okay fine. Saya ikut cakap awak. Awak boleh hantar dan jemput saya"

Kata jisoo setuju taehyung hantar dan ambil dia dari kerja.

"Good, jom bertolak sekarang"

Taehyung genggam tangan jisoo pergi ke kereta.

20 minutes later,

Mereka telah sampai depan bangunan pejabat jisoo.

"Lunch nanti saya jemput awak"

Kata taehyung untuk lunch dengan jisoo.

"Hmm"

Balas jisoo setuju.

"Saya pergi dulu"

Minta jisoo untuk keluar pergi kerja. Taehyung mengadap ke jisoo dan mencium dahi jisoo lembut.

Suga nampak terus dia tersenyum dengan angenda yang sweet dari majikan dia.

"Okay, hati-hati. I love you"

Kata taehyung. Jisoo mengganguk dan keluar dari kereta masuk ke bangunan pejabat dia.

"Jom kita bertolak"

Ajak taehyung, dia tunggu jisoo masuk dalam bangunan baru dia dan suga bertolak ke pejabat dia.

🍈🍈🍈

"Semalam kenapa kau tak datang?"

Joohyun masuk bilik pejabat jisoo. Jisoo yang menatap computer terus pandang joohyun yang dah sampai di depan meja dia.

"Semalam aku tak sihat"

Jawab jisoo. Joohyun duduk atas kerusi.

"Kehidupan kau apa cer?"

Tanya joohyun.

"Eh kau ni, asal je nampak muka aku mesti nak tanya pasal kehidupan aku"

"Aku nak tanya je, macam mana adik aku kawin dengan stranger itu je"

Jisoo menghempus nafas.

"Dia seorang yang sangat baik, tu je yang aku mampu katakan"

"Aku memang tak salah pilih suami untuk kau"

Kata joohyun. Kalau tak kerana joohyun, jisoo tak akan menerima taehyung.

Jisoo senyum bila joohyun cakap macam tu.

"So sekarang ni, kau mesti pegang taehyung jangan lepaskan dia. Lelaki jenis taehyung tu susah sangat nak jumpa pada zaman sekarang ni"

Jisoo pandang meja dengan perasaan  yang tidak layak untuk.

"Aku rasa aku tak layak untuk dia joohyun. Dia terlalu baik untuk aku. He deserve better than me"

Kata jisoo.

"Habis tu kau nak lepaskan dia, macam tu?"

"Sekarang ni aku masih berfikir joohyun adakah aku nak stay atau lepaskan dia"

To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now