H - 30

207 20 0
                                    

"Good morning everyone, sorry lambat"

tegur joohyun yang baru sampai di meja makan. Semua ahli keluarga sudah berada situ termasuk pengantin baru (vsoo).

Joohyun duduk sebelah yoona. Jisoo dan taehyung pula duduk berhadapan mereka.

Joohyun mengambil beberapa keping roti dan diletakkan atas pinggan.

"Korang tak pergi honeymoon ke?"

tanya joohyun spontan. Jisoo berhenti makan and look at irene. Taehyung pun turut berhenti makan.

"No, taehyung busy. Dia banyak kerja perlu selesaikan di pejabat"

balas jisoo pakai teka je. Dia tidak tahu sama ada taehyung busy ke tidak. Dia rasa malas nak pergi honeymoon.

Taehyung menoleh ke jisoo. Dia tak pernah cakap pun yang dia busy dan nak selesaikan kerja di pejabat.

Dia ambil satu 1 minggu tak masuk kerja untuk meluangkan masa bersama jisoo.

"Taehyung betul ke?"

tanya joohyun, dia tidak berapa nak yakin dengan jawapan jisoo beri tadi.

Taehyung dan jisoo saling memandang antara satu sama lain. Dari situ jisoo memberi hint ke taehyung supaya jawab yes yang dia sibuk.

"Betul lah tu, saya sibuk. Maybe next time kami pergi honeymoon"

jawab taehyung untuk back up jisoo dan juga bohong kepada keluarga jisoo.

"Its okay, bila dah tak busy nanti boleh lah kamu berdua pergi honeymoon"

celah jiyong.

🌷H🌷

Selesai breakfast,

Di ruang tamu,

Taehyung meminta berangkat ke rumah dia dan jisoo. Semua beg keperluan jisoo dan dia dah letak dalam kereta.

"Papa, mama dan joohyun kami pergi dulu. Bila kami tak sibuk, kami balik sini"

taehyung bersalaman dengan jiyong dan yoona.

"Bye jisoo"

joohyun peluk si adik dia. Rasa sedih untuk tengok adik nya keluar pindah dari rumah ni.

"Bye joohyun, aku akan menrindui kau"

kata jisoo juga, dia turut berasa sedih nak tinggalkan keluarga dia pergi bersama taehyung.

"Alololo dua beradik ni, joohyun jisoo tu bukan nak pindah keluar negara jangan lah nak buat drama pula sini"

kata yoona mengeleng dengan tingkah laku anak perempuan dia ni.

"Ala mama ni, baru nak berdrama sikit tak boleh"

joohyun dan jisoo lepaskan pelukan mereka.

"Take care"

pesan joohyun ke jisoo.

"Bye semua"

Jisoo melambai tangan dia kearah keluarga dia.

Taehyung buka pintu seat belakang untuk jisoo masuk dan taehyung duduk selelah jisoo.

Suga yang drive kereta.


To be continued.....

🌺🌺🌺

Jangan lupa tekan bintang di bawah ni...

Sorry kalau ada typos ataupun silap.

Thank you....

    👇
    👇
    👇

HUSBAND Where stories live. Discover now