Jsi doktorka Mery

102 3 1
                                    

Bylo pondělí ráno. Markét už byla ve škole a David se loučil s Mery. Měl jenom malou cestovní tašku. Mery seděla na vozíčku v chodbě a David se oblíkal na odchod.
M: ,, Budeš mi chybět." řekla Mery smutně. David si k ní klekl.
D: ,, Ty mě taky. Ale čtyři dny vydržíme a pak už budeme jenom spolu. Slibuju." dal jí pusu a obejmul jí. ,, Jsem domluvený s Maky. Každý večer spolu budete zkoušet chodit. A nemusíš se bát. Stejně jako já by tě nenechala spadnout."
M: ,, Dobře."
D: ,, Musím už jet. Pa." dal jí znovu pusu. Mezi dveřma jí zamával a odešel.

David se v Praze stavil na hotelu, kam si dal věci na pokoj a pak hned jel pro Lukáše. Měli se spolu připravit na zítřek. Zaparkoval před jeho domem a zazvonil. Dveře mu o pár sekund později otevřela Saša.

Pohled Davida
D: ,, Ahoj, je doma Lukáš ?"
S: ,, Jo, je." přikývla a pustila mě dál a zavřela dveře. ,, Jdi do obýváku." párkrát jsem tu byl tak jsem věděl kam. Lukáš seděl na gauči. Něco nebylo v pořádku. Cítil jsem to. Taky že nebylo. Lukáš mi o pár minut oznámil že do toho se mnou nejde. Že je prý moc velký srab.
D: ,, Proč si mi to neřekl dřív ? Mohl jsem to začít včas řešit !"
L: ,, A jak ? Jiná možnost než že bych to dělal já neexistuje."
D: ,, Štveš mě Lukyne. Já se do Prahy nemůžu vrátit. Mery sem nepůjde a já bez ní a Markét nikam nejdu." naštval jsem se.
L: ,, Já nevím jak to vyřešit. Sorry."
S: ,, Já bych do toho šla." vyděšeně jsem se na ní podíval.
L: ,, Sašo ? Tobě přeskočilo nebo co ?"
S: ,, Ne. Jenom nejsem takovej jako ty miláčku." dala mu s úsměvem pusu na tvář. ,, Přece David nezahodí tak velkou šanci."
D: ,, Sašo to není legrace, jsi si jistá že do toho chceš jít ?"
S: ,, Jo, jsem." přikývla a otočila se na naštvaného Lukáše.
L: ,, Nelíbí se mi to." Saša se sladce usmála a něco mu pošeptala do ucha. Nasadil úsměv a přikývl.
L: ,, Tak jo."
D: ,, Takže fakt jdeš do toho ?"
S: ,, Jo, ale uděláme domluvu. Za dva roky chci jít na mateřskou a v tom mi nebudeš bránit. Jinak do toho nejdu."
Byl jsem v šoku. Saša že chce dítě ? Co s ní ten Lukáš udělal ?
S: ,, Tak co ? Bereš ?"
D: ,, Jo, jasně."
Ukazoval jsem jí na nooteboku prezentaci a přípravovali jsme se. Saša je skvělá doktorka takže věřím že mi to nezkazí. Do večera jsem tam byl a pak jsem se vrátil na hotel.

Sedl jsem si na hotelovou postel a přečetl si nemilou zprávu na mobilu od Maky.
Máma odmítá chodit
Věděl že by tam měl být pro ní. Jenže nemohl. Museli to oba vydržet. Vytočil Mery číslo a čekal až mu to zvedne.
M: ,, Ahoj miláčku"
D: ,, Ahoj lásko."
M: ,, Jak se máš ? Všechno dobrý."
D: ,, Jo, akorát výzkum povedu se Sašou. To je na dlouhý vyprávění proč. Co ty ? Chodila jsi ?" Mery mlčela.
M: ,, Ne."
D: ,, Proč ?"
M: ,, Bolí to."
D: ,, Sakra Mery. Copak ty nechceš chodit ?"
M: ,, Chci ale ono to bolí."
D: ,, Jsi doktorka Mery. Když budeš rehabilitovat tak začneš chodit a můžeš se vrátit ke své práci."
M: ,, Nedokážu to." vzlykla.
D: ,, Né, Mery nebreč. Prosím nebreč, ano ?" zamyslel jsem. ,, Zvládneme to, ano ?"
M: ,, Jak ?"
D: ,, Já už to vymyslím. Běž spát."

Vytočil jsem pak ještě číslo Maky.
D: ,, Mám plán jak mámu přinutit k pohybu."
Ma: ,, Jakej ? Vrátíš se ?"
D: ,, Ne, ale do té doby než se vrátím tak ti napíšu omluvenku do školy. Budeš mámě dělat naschvály a donutíš jí k pohybu."
Ma: ,, Jaký naschvály ?"
D: ,, Dáš vozík kousek od gauče a řekneš jí ať si vstane a dojde na něj. Schválně necháš na zemi bordel ona to nevydrží. Víš jaká je na pořádek. Bude to chtít za každou cenu uklidit. Ale sleduj jí."
Ma: ,, Jasně. Dobrý nápad. Díky tati."

Začne se Mery hýbat ? Zkazí to Saša Davidovy ?

PS. Stále tě milujuKde žijí příběhy. Začni objevovat