David zavřel dveře a sedl si s obálkou do kuchyně. Nenapadlo ho kdo by za těch 10 let ještě nezjistil že v už Rubavě nežije. Zvědavě vytáhl složený papír z obálky a rozložil ho. Při čtení první první věty Od Mery vykulila oči a četl rychle dál. Když to dočetl nemohl tomu uvěřit. Mery ho kontaktovala po dlouhých deseti letech. Poznával její písmo. Měl sto chutí tam dojet a udělat Bíbě aplikaci kmenových buněk sám, ale nemohl. Nemohl to Mery udělat. Jen tak tam po deseti letech přijet. Určitě ho nechce vidět. A navíc se kolem ní motá ten kolega. Z obálky ještě vytáhl všechny okopírované výsledky vyšetření Bíby. Po jejich prostudování vzal papír a tužku a začal psát Mery dopis.
Od Davida
Vysvětlil Mery jak má aplikovat Bíbě kmenové buňky. Ač nechtěl do dopisu míchat city, nemohl si pomoct.
Jsi skvělá doktorka a věřím že to zvládneš. Omlouvám se za to jak jsem tě tehdy sobecky opustil. Snad mi někdy odpustíš.
David
Doma měl nachystaný obálky doma pro výjimečné případy. Dal dopis do obálky a přemýšlel jak má k Mery dostat dopis co nejrychleji. Ona využila Lucku, která o tom ani nevěděla. Nakonec to vyřešil normálně a bylo to.Maky stála u postele Bíby na JIP. Povídali si. Mery, Jirka a Lucka se na ně dívali skrz sklo.
J: ,, Já o ní nechci přijít." řekl ubrečeně.
M: ,, Nepřijdeš o ní." řekla odhodlaně.
L: ,, Co ?"
Jirka se na Mery zmateně podíval.
J: ,, Umírá, ne ?"
M: ,, Ano a jediný způsob jak jí zachránit je aplikace kmenových buněk."
J: ,, To sem jako zavoláš Davida ?"
M: ,, V žádném případě. Lucka mu dala můj dopis ve kterém ho žádám aby mi poradil jak to mám provést."
L: ,, Já myslela že ho nenávidíš."
M: ,, Jen jeden dopis. Nic víc a všechno se zase srovná do normálu."
J: ,, Děkuju Mery. Děkuju." Jirku ta zpráva natolik potěšila že Mery obejmul.
L: ,, Ty jsi mě využila." zachechtala se.
M: ,, Jo." odtáhla se od Jirky a usmívala se.
Ma: ,, Jdu na záchod, pak můžeme jet domů." vyšla z JIP a oznámila Mery.
M: ,, Ok." přikývla a ještě než odešla pohladila Maky po vlasech.
L: ,, Já se jdu taky domů vyspat. Ahoj a drž se." řekla Jirkovy. ,, Čau." usmála se na Mery.
M: ,, Ahoj."
J: ,, Ahoj." Jirka šel za Bíbou a Mery se otočila na odchod. Byla už převlečená a čekala na Markétku.
A: ,, Mery." ozvalo se za ní.
Jenom se usmála a otočila se na Adama.
A: ,, Jak je na tom ?"
M: ,, Jo, dobře. Přežije to."
A: ,, Tak to je dobře. A co ty ? Dobrý ?"
M: ,, Jo, dobrý."
Oba se podívali skrz sklo na Jirku s Bíbou. Zrovna se objímali. Mery se oči zalili slzami. Nedokázala si představit že by o Bíbu měla přijít.
A: ,, Pojď sem." všiml si jejich slz a nastavil jí svou náruč. Neváhala a obejmula ho.
A: ,, Ona to zvládne, uvidíš." řekl jí utěšující slova a Mery se pomalu snažila uklidnit.
Moc jí to nešlo. Někdo si za Mery odkašlal. Odtrhla se od něj a zjistila jsem že jde o Markétku. Připadala si jako přistižená
puberťačka. Nevěděla jak se zachovat a tak to Adam udělal za ní.
A: ,, Ahoj, já jsem Adam. Ty jsi Markéta, že ? Celá po mamince." usmál se na ní.
Ma: ,, Jo, jsem a není to pravda. Vzhledově jsem spíš po tátovy." odbila ho.
M: ,, Markéto !" okřikla jí Mery.
Ma: ,, Je to pravda."
A: ,, Omlouvám se." zasmál se.
M: ,, My už půjdeme domů." vzala Maky za ruku.
A: ,, Tak dobrou noc holky." usmál se na ně. Mery mu úsměv oplatila a opustila společně s Maky nemocnici. Šli pěšky domů protože bydleli nedaleko.
Ma: ,, Takže budu mít nového tatínka ?"
M: ,, Ne, jednoho tátu už máš."
Ma: ,, Je mi nepříjemnej."
M: ,, Adam je fajn. A na tohle téma už se s tebou odmítám bavit, ano ?"
Neřekli si už ani slovo. Markéta šla doma rovnou spát k sobě do pokoje. Mery si dala sprchu a ve chvíli kdy si chtěla dát pyžamo tak někdo zazvonil.
M: ,, Ach jo, proč zrovna teď ?" zanadávala.
Rychle na sebe hodila župan a otevřela dveře. Stál tam muž s logem messenger na bundě.
Ms (Messenger): ,, Dobrý den, slečna Marie Černá ?"
M: ,, Ano, to jsem já."
Ms: ,, To je pro vás." podal jí bílou obálku a Mery hned začala tušit od koho je. Podepsala mu papír a zavřela za ním dveře.Udělá David tím dopisem Mery v hlavě zmatek ? A opravdu to bude mezi nimi jenom jeden dopis ?
ČTEŠ
PS. Stále tě miluju
AcakDavid a Mery spolu žili, ale pak se rozešli a už přes deset let neviděli jeden druhého. Ani na fotce. A jak se tohle všechno stalo ? Čti další části a dozvíš se..🤔