Hoofdstuk 37

3.6K 61 8
                                    

Mijn moeder klopt op de grote deur en opeens voel ik de spanning opkomen. Ik ben er niet meer zo zeker van of Jake uitlokken met mijn korte rokje wel zo verstandig is. Ondanks mijn panty voelt het toch, naakt. Maar we kunnen het nu niet meer veranderen, ik moet alleen die zelfverzekerde boost die ik thuis had terug zien te krijgen.

De deur gaat open en het is dit keer Jake's moeder die enthousiast de deur open doet. Mijn moeder groet de vrouw vrolijk en overhandigt haar de fles wijn die ze heeft meegenomen. Ik had nog tegen haar gezegd dat ze dat niet hoefde te doen, aangezien ze een wijnkelder hebben van bijna de oppervlakte van dit huis, maar ze moest en zal de fles meenemen.

Ook ik groet daarna de moeder van Jake. Het is een vrolijke vrouw die duidelijk zin heeft in deze avond. Vanuit mijn ooghoek zie ik Jake van de trap af lopen. De grijns die hij me geeft vergroot het spijt gevoel van mijn kledingkeuze. "Ah, daar ben je" zegt de moeder van Jake en ze gebaart naar hem dat hij ons ook hallo moet zeggen.

Jake loopt eerst naar mijn moeder en geeft haar een hand. Slijmbal. Daarna loopt hij naar mij en geeft me een knuffel. "Dus jij wilt het zo gaan spelen" zegt hij zacht in mijn oor. De knuffel duurt te kort om nog terug te reageren, dus haal ik alleen mijn schouders naar hem op als we elkaar weer aankijken. Blijkbaar ga ik het zo spelen ja.

"Oh doe nog even die kaarsjes aan" zegt de moeder van Jake tegen een vrouw in de keuken en ze wijst naar de kaarsen op tafel. Ik loop in stilte achter Jake aan naar de tafel en mijn moeder loopt achter Jake's moeder aan naar de keuken. "Ach Miran, wat ziet het er weer heerlijk uit" zegt mijn moeder tegen haar.

"Ja en kijk wat het hoofdgerecht word" zegt Jake's moeder en ze teelt de deksel van een pan op. "Nou mijn moeder went wel snel aan die luxe" merk ik op, meer tegen mezelf dan tegen Jake. Jake moet lachen en schuift een stoel naar achter. Hij begint stom te glimlachen en gebaart dat ik moet gaan zitten. "Het word niet zo'n avond hoor" zucht ik als ik na een korte twijfel toch plaats neem op de stoel.

"Je moeder mag toch ook een keer genieten van een privé kok. Mijn moeder is nog erger. Zij strijkt met de eer alsof ze het zelf heeft gekookt" gaat Jake dan verder in op mijn opmerking van net en neemt zelf plaats op de stoel naast mij. Ook onze moeders gaan aan tafel zitten. Miranda, de moeder van Jake, tegen over mij. En mijn moeder tegen over Jake. "Proost, op weer een gezellige avond" zegt Miranda en ze houdt haar glas in de lucht. "Proost" zegt iedereen en het geluid van glazen die tegen elkaar tikken vult de ruimte.

We zijn al ver over de helft van de avond en ik moet zeggen, het verloopt nog best wel oké. Op een paar beschamende opmerkingen van mijn moeder na gaat het best wel goed. Dit keer kan ik ook genieten van het eten en mee praten met de gesprekken aan tafel. In tegenstelling tot de vorige keer. Toen was ik zo zenuwachtig dat ik me amper durfde te bewegen. Jake houdt zich gelukkig ook in. Hij heeft me nog geen één keer geprobeerd aan te raken en door zijn blik te ontwijken heb ik ook geen last van zijn arrogante gezichtsuitdrukkingen, ondanks dat ik ze wel zie vanuit mijn ooghoek.

"Charlot? Heb jij eigenlijk een vriendje?" vraagt Miranda dan opeens. Ik zie vanuit mijn ooghoek dat Jake hier even voor gaat zitten. "Nou ik durf het niet te hard te zeggen, maar de afgelopen tijd is er al paar keer een jongen bij ons over de vloer geweest" begint mijn moeder dan opeens. "Mam" zeg ik zacht en ik kijk haar streng aan dat ze haar mond moet houden.

Ze geeft me gelijk een sorry blik. Als mijn moeder ergens iets te enthousiast over wordt, praat ze haar mond nogal snel voorbij. Nog voor iemand iets kan zeggen begint Jake opeens. "Is dat die jongen waarmee ik je zaterdag zag?" vraagt hij. Ik kijk hem met grote ogen aan. Zei hij dit nou serieus?! "Dylan toch?" voegt hij er nog aan toe. "Ja Dylan" zegt mijn moeder enthousiast.

Een arrogante lach vormt rond zijn mond. Hij geniet er duidelijk van dat hij wist over wie mijn moeder praatte. Met zijn rechter arm houdt hij de rugleuning van mijn stoel vast waardoor hij wat meer mijn kant op gedraaid zit. "Had je daar zaterdag nou mee gezoend?" zegt hij dan en hij doet als of hij er echt over moet nadenken of dat nou echt gebeurt was.

Tell me you still love me {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu