1:Bölüm: Unutulmaya Yüz Tutmuş

136 18 12
                                    


Esra masanın üzerindeki fotoğraf makinesine hayranlıkla baktı. İlk haberine gitmek üzereydi. Fotoğraflarını kendi çekecek, haberini kendi yazacaktı. Saatine baktığında çıkması gerektiğini fark etti.

" Ben çıkıyorum baba. "

" Esra, dur kızım. " Esra' nın babası sandalyesinden kalkıp Esra' nın yanına geldi.

" Her şeyin tamam değil mi? Makinen, kayıt cihazın, kağıdın, kalemin. "

" Baba, sakin ol benden daha heyecanlısın. " Esra, babasının kendisine böylesine gururla bakmasına duygulanmıştı.

" Heyecanlıyım tabii, benim kızım büyüyüp gazeteci olmuş, benim yolumdan yürümüş. Nasıl heyecanlı olmam. " Esra gazetecilik bölümünden yeni mezun olmuş, stajerlik yaptığı gazetede işe başlamıştı. Bu onun ilk büyük işi olacaktı.

" Ay, baba lütfen zaten elim ayağım birbirine karıştı, bak. " Esra titreyen ellerini babasına uzatıp gösterdi.

" Heyecan iyidir kızım. Hem ben uzaktan seni takipte olacağım. Bakalım babanın kızı mısın?" Babası göz kırptı.

Esra da babasına göz kırptı. " Tabii ki de öyleyim. "

" Nasıl babanın kızısın, geç kalıyorsun. " Babası saatini Esra'nın gözüne doğru tuttu.

" Tamam, koşarak gidiyorum. Şubar bir ben iki. " Babası, Şubar adını duyunca yüzünde buruk bir gülümseme belirdi. Esra babasına öpücük atarak ofisten çıktı.

2020/ Mayıs/ Veli Efendi Hipodromu İstanbul

" Evet sayın izleyenler 94. Gazi koşusuna hoşgeldiniz. Şampiyon adaylar box içinde yarışın başlamasına saniyeler var. Beyaz bayrak kalktı ve start verildi! Türk atçılığının derbisi olan Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk adına düzenlenen koşu başladı. Orta kulvardan liderlik on numara Baturay'da, hemen yanında üç numara Golden var. İkisi arasında liderlik mücadelesi başladı!"

Esra elinde kamerasıyla en iyi görüntüleri alabilmek adına büyük bir mücadele veriyordu.

"İki boy kadar geride dört numaralı Narin var! Orta kulvardan yedi numaralı safkan Kortis geliyor!"

" Beyefendi kameranızı biraz indirir misiniz? Bize engel oluyorsunuz. " Esra, onlarca muhabirin arasında kendine ayrılan alanda çalışmakta güçlük çekiyordu.

" Pardon, hanımefendi. Keşke kadınlar için ayrı bir alan ayrılsa sizde daha rahat çalışırdınız." Esra adamın yüzündeki flörtöz gülümsemeden iğrenmişti. " Keşke erkekler için ayrı yer olsa da biz de burada daha medenice çalışabilsek!"

" Malumunuz bu spor pek kadınlara göre değil. Siz magazin gazeteciliğine yönelin bence. " Adam, Esra' nın görüş açısını daha da kapatmıştı.

" Bu sporda en büyük başarıları bir kadın kazandı. Hatırlatmama ihtiyacınız var sanırım !"

" Kim? Tek hatırladığım o kadının, şike yapması ve bu spora leke getirmesi. " Adam suratını büzüştürdü.

" Bana baksana sen-" Esra, hayranlık duyduğu biri hakkında böyle konuşulmasına sinir olmuştu.

" Evet ,sayın seyirciler dört numaralı Narin kazanıyorrr!"

Esra, diğer muhabirle kavga etmekten bitişi çekememişti. " Allah kahretsin! "

Onun önünde bütün bir yarış görüntü alan muhabir arkasını dönüp, Esra'ya bir gülüş vererek, ödül törenini ölümsüzleştirmeye gitti.

ŞubarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin